۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۷۱۴۸۹۹
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

امیدواریم خروجی سفر رئیس جمهور به کرمانشاه، توسعه اقتصادی و صنعتی باشد

امیدواریم خروجی سفر رئیس جمهور به کرمانشاه، توسعه اقتصادی و صنعتی باشد
کرمانشاه ـ ماموستا مرادی گفت: امیدواریم خروجی سفر رئیس جمهور به کرمانشاه، توسعه اقتصادی و صنعتی این استان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملاعبدالرحمن مرادی در خطبه های این هفته نماز جمعه اهل سنت کرمانشاه که در مسجد امام شافعی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: الله تعالی که مربی و خالق بشر است و به بهترین شیوه بندگان و صفات خوب و بد آنها را می داند، یکی از رفتارهای ناشاییت منت گذاشتن است در مقابل کار یا بخششی که انجام داده می شود برای دیگران.

امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه گفت: خداوند متعال در سوره مبارکه بقره می فرماید: «کسانی که اموالشان را در راه خدا می بخشند و بعد از بخشش اذیت و منتنی برکسی نمی گذارند در دنیا و آخرت خوف و حزنی ندارند و رستگارند».

این عالم اهل سنت افزود: علامه راغب اصفهانی می فرماید: «منت یعنی نعمتی سنگین که یا با فعل انجام می شود که گفته می شود فلان شخص منتی بر من گذاشت زمانی که نعمتی بزرگ به تو ببخشد و لذا خداوند بر بعثت پیامبر عظیم الشان بر امت فرمود لقد من الله علی المومنین اذ بعث فیهم رسولا».

وی افزود: منت دوم، منت قولی است که آن زیبنده نیست در میان مردم و ضرب المثلی عربی می گوید: منت کار خوب را نابود می کند.

ماموستا مرادی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: هدف از انفاق و بخشش تنها سیر کردن شکم فقرا نیست، بلکه این کار زیبا نیست، باید دست افراد خوب با شیوه خوب و همراه با اهداف خوب باشد.

امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه افزود: گاهی انسان برای خدا گامی خوب بر می دارد و کاری را به نیکی انجام می دهد ولی بخاطر عوارضی از قبیل غرور یا منت یا توقع و یا امثال آن ارزش آن کار را از بین می برد.

ماموستا مرادی اضافه کرد: با منت اثر انفاق و بخشش از بین می رود، چون هدف از انفاق تطهیر روح از بخل است ولی نتیجه منت ،آلوده شدن روح می باشد، منت گذار درصدد بزرگ نمودن خود و یا تحقیر دیگران است.

امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به سفر آیت الله رئیسی به این استان اشاره کرد و گفت: دیروز سفر یک روزه ریاست محترم جمهور را به کرمانشاه داشتیم که سبب خیر و برکت بسیاری برای استان بود، آیت الله رئیسی در بدو ورود به استان با بیان اینکه استان کرمانشاه سینه ستبر ایران است فرمود با وجود بیش از ۲۰هزار جانبار و ده هزار شهید، این نشان از صدق این مردم در صحنه های انقلاب و دفاع مقدس است.

ماموستا مرادی ادامه داد: رئیس جمهور استان کرمانشاه را با وجود ۹۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تقویت آن و استفاده بهینه از آن را دارای امنیت مرزی و امنیت غذایی دانست.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه اظهار کرد: رییس جمهور در این سفر یک روزه به کرمانشاه، گردشگری، مرز مشترک با عراق و صادرات و نیازسنجی این استان و طرح و برنامه و اختصاص بودجه  را برای این دیدار ترسیم کرد.

ماموستا مرادی خاطرنشان کرد: همه امیدواریم هرچه زودتر شاهد برکات سفر رئیس جمهور و ترقی و استارت در پیشرفت طرح ها و کم و  کاستی های استان باشیم./1400/

ارسال نظرات