۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۷۱۱۲۷۹
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد:

اجرا و نظارت بر قانون در دستور کار جدی مسئولان باشد

اجرا و نظارت بر قانون در دستور کار جدی مسئولان باشد
امام جمعه موقت تهران گفت: حادثه متروپل نمونه‌ای بود که نشان داد مسئولان باید قانون مداری، اجرای قانون و نظارت بر حسن اجرای قانون را در دستور کار جدی‌شان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به تشکیل شورای اداری استان تهران با حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران گفت: تصمیمات مهمی برای استان تهران که قلب تپنده ایران است که راه را برای اقتدار سیاسی، فرهنگی، علمی و دفاعی کشور هموار می‌کند گرفته شده.

وی ادامه داد: تهران مرکز ارائه کننده خدمت به تمام ملت ایران است که در این اجلاس و شورا حدود 16 هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات عمومی، شرکت‌های دولتی، نهادهای عمومی دولتی و غیر دولتی و پروژه‌های زیرساختی در حوزه‌های آموزش، فرهنگ، بهداشت، ورزش، انتظامی، آب رسانی، شبکه‌های آب و فاضلاب، حمل و نقل ریلی و جاده‌ای و بیش از 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های سرمایه گذاری اشتغال‌زا تخصیص داده شد.

امام جمعه موقت تهران تلاش سردارانی مانند تهرانی مقدم و سلیمانی و استقامت ملت ایران را الگویی برای حوزه اقتصاد دانست و توضیح داد: با برنامه و عزم جدی باید برای برون‌رفت از تنگناها حرکت کرد، اصلاحات سطحی و روزمره چالش‌ها را سخت‌تر می‌کند و دشواری‌های اقتصادی را انباشته می‌سازد.

وی ادامه داد: باید نگاه ما ملت عزیز و دولتمردان نگاه میان مدت و بلند مدت باشد، امیدوارم که در این عرصه قدم‌های جدی برداشته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به حادثه متروپل آبادان اظهار داشت: ما آبادان را می‌شناسیم؛ اما باید عظمت آبادان را برای درک جامعه جهانی تکرار کنیم که آبادان استانی است که مردم قهرمان او از هزاران، زن، مرد، جوان، کودک و پیر 349 روز در محاصره بودند؛ اما آن جا را ترک نکردند و اجازه ندادند این شهر در محاصره همه قدرت‌های شیطانی و نه در محاصره صدام، سقوط کند.

وی ادامه داد: خرمشهر و خوزستان قلب تپنده ایران است، فاجعه تأسف‌بار ریزش ساختمان متروپل برای ملت عزیز و مردم شریف ایران و به‌خصوص مردم قهرمان آبادان یک فاجعه جانکاه و سخت به‌شمار می‌رود، باید محضر این مردم شریف که امروز دل‌های آنان مصیبت‌زده و دیدگانشان اشک‌بار است از عمق جان عرض ادب و تسلیت داشته باشیم، ما در برابر این حادثه مسئولیم.

امام جمعه موقت تهران مسئولیت نظارت بر احداث هرگونه ساختمان، تأسیسات و هر اقدام را مهم شمرد و ابراز داشت: وزارت مسکن و شهرسازی بر اساس قانون، نظارت عالیه بر اجرای ضوابط و مقررات شهر سازی و مقررات ملی ساختمان دارد و مسئول است و در یک سطح عالی باید نظارت صورت بگیرد، به‌همین جهت بدون تردید اگر ضابطه و قوانین به‌درستی حاکم باشد، با مدیریت توانمندی که متعهد، متخصص، انقلابی، سختکوش و با نظارت درون سازمانی و فراسازمانی که قانون تعیین کرده، این گونه حوادث رخ نخواهد داد.

وی ادامه داد: با تأکید از مقامات مسئول می‌خواهیم که قانون مداری، اجرای قانون و نظارت بر حسن اجرای قانون را به‌طور جدی در دستور کار خویش داشته باشند، مقامات مسئول حوزه نظام مهندسی کشور می‌گویند هیچ ضابطه و قاعده‌ای در پروژه متروپل رعایت نشده بود، برای همین رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که باید با رصد کسانی که در این حادثه کوتاهی و تخلف کردند، برخورد قانونی صورت بگیرد تا ریشه این تخلفات را از بن برکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به بیانات و رفتار سیاسی امام خمینی گفت: امام خمینی تفسیر روشنی از فلسفه سیاست در اسلام را ارائه می‌دهند، ایشان از دوران نوجوانی تلاش کرده است که با عمل به موعظه ان تقوموا لله و با درک و معرفت عزت ربوبیت، خود را در مقام ذلت عبودیت قرار بدهد که این مهم‌ترین و برجسته‌ترین خصیصه امام بزرگوار است.

وی ادامه داد: امام، عارف به الله بود؛ چرا که موعظه قرآن را به‌جان سپرده بود و تلاش نمود قیام، قعود، فریاد، سکوت، جنگ و صلح او همه مبتنی بر مبانی دین باشد؛ یعنی امام بزرگوار سخن ان ینصرالله بقلبه و لسانه و یده را در دستور کار خویش قرار دهد؛ امام خمینی قلبی آراسته به نور معرفت الهی، تربیت شده در محضر قرآن کریم و آراسته به زهد در دنیا داشته باشد.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات