۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۷۰۹۸۹۲

تلاش هندوهای افراطی برای جلوگیری از ورود مسلمانان هند به مسجد شاهی عیدگاه

تلاش هندوهای افراطی برای جلوگیری از ورود مسلمانان هند به مسجد شاهی عیدگاه
هندوهای افراطی برای جلوگیری از ورود مسلمانان به مسجد شاهی عیدگاه در ایالت اوتارپرادش هند به دادگاه متوسل شده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، اعضای گروه‌های افراطی هندو در شهر ماتورا درخواست جدیدی را به دادگاه ایالتی ارائه داده‌اند تا جلوی ورود مسلمانان به مسجد تاریخی شاهی عیدگاه را بگیرند. بهانه هندوها این است که ممکن است مسلمانان به نمادهای هندو که داخل مسجد پیدا شده، آسیب زده یا آنها را بردارند. حکم دادگاه محلی این بود که مجوز فیلمبرداری از داخل مسجد صادر شود تا در مورد نمادهای هندو در داخل آن اطمینان حاصل شود.

وکلای گروه‌های هندو امروز چهارشنبه گفتند تا زمانی که حتی احتمال یافتن آثار بیشتری از بت‌های هندو در مسجد وجود داشته باشد باید ورود مسلمانان به این مسجد قدیمی ممنوع شود. اعضای گروه های تندرو هندو وابسته به حزب مودی معتقدند که مهاجمان اسلامی معابد هندوها را در طول حکومت ۲۰۰ ساله خود ویران کرده‌اند.

وکیلی که از طرف گروه‌های هندو که مشروعیت مسجد شاهی عیدگاه در ماتورا را زیر سوال می‌برند گفت: ما معتقدیم که بت‌های خدایان هندو در داخل مسجدی که پس از تخریب معبد به دست حاکمان مسلمان ساخته شده، قرار داشتند.

گزارش‌ها درباره بت‌هایی که در داخل مسجد پیدا شده‌اند، گروه‌های هندو را در ایالت‌های غربی و جنوبی جرأت داده است که خواستار جستجو در مساجد دیگر شوند. مسلمانان هند می‌گویند با قدرت در برابر تعدی هندوها به مقدسات خود ایستاده‌اند.

گفتنی است سیاست‌های حزب حاکم نخست وزیر هند- نارندرا مودی- باعث فشار بی‌امان به مسلمانان هند شده است. مسئله حجاب، کشتار گاو و نیز صدای اذان جدیدترین بهانه‌ها برای حمله به مسلمانان هند هستند./۹۸۸/

ارسال نظرات