۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۷۰۹۱۹۴

هتک حرمت خواهر شهید کاوه در مشهد

هتک حرمت خواهر شهید کاوه در مشهد
خراسان رضوی _ تذکر خواهر شهید کاوه به زنی که کشف حجاب کرده بود سبب واکنش منفی، تعرض و سیلی به صورت وی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، خواهر شهید کاوه چهارشنبه هفته پیش در متروی مشهد حدفاصل مسیر شریعتی تا بسیج به زنی که کشف حجاب کرده بود تذکر می دهد و این نهی از منکر سبب تعرض و سیلی به صورت وی می شود که آسیب می بینند. با وجود انتشار با تاخیر خبر، ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان در این باب موضع گرفته و ضمن محکومیت این تعرض، بیانیه ای صادر کرد.

رضایی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: طبق وظایف قانونی که داریم شخصی که امر به معروف می‌کند، چه جایگاه حقوقی داشته باشد چه حقیقی، اگر مورد تعرض قرار بگیرد پیگیری حقوقی انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: طبق اصل 8 قانون اساسی، دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و هیچ کس نمی‌تواند مانع انجام این وظیفه شود و طبق مصوبه ماده9 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، هیچ فرد حقیقی و حقوقی نمی‌تواند مانع امر به معروف و نهی از منکر شود؛ یعنی این یک وظیفه قانونی است و قانون‌گذار هم تصریح کرده است که پرونده هایی که در این خصوص تشریح می‌شود بحث تخفیف مجازاتش اصلا مطرح نیست و در محاکم قضایی، تخلف رسیدگی می شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بیان داشت: در بحث پیگیری های حقوقی که انجام دادیم از پلیس امنیت و اطلاعات ناجا خواسته ایم این موضوع را مورد بررسی قرار بدهد و فرد خاطی که اطلاعاتش را از قطار شهری گرفتیم در باب مسائل حقوقی پیگیر هستیم.

وی گفت: همواره تلاش بر این داریم که اگر پرونده هایی به این شکل اتفاق افتاد را به اطلاع مردم برسانیم تا کسی که مورد امر به معروف و نهی از منکر قرار می‌گیرد به خودش اجازه ندهد تعرض کند؛ بالاخره یک موضوع منکری اتفاق افتاده و قانون شکنی روی داده است و وظیفه هر فردی است که نسبت به این موضوع حساس شود و تذکر بدهد تا بتوانیم این واجب الهی امر به معروف و نهی از منکر را در سطح جامعه اشاعه بدیم.

رضایی به نقل از خواهر شهید کاوه درباره این اتفاق، گفت: برادرم که دوازده ساله بود در زمان طاغوت، در مغازه پدری به یک خانم بی حجاب تذکر دادند و آنجا اتفاقا آن خانم به شهید کاوه سیلی زد! امروز هم ما افتخار می‌کنیم در راه احیای این واجب فراموش شده سیلی می‌خوریم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی از ورود به این ماجرا به عنوان مدعی العموم و پیگیری موضوع و نیز صدور بیانیه ستاد در این باره خبر داد.

متن بیانیه از قرار زیر است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ

(آل عمران/104(

و باید از میان شما گروهی باشند که مردم را به نیکی فراخوانند و آنان را به کار پسندیده وادارند و از کار زشت و نکوهیده نهی کنند، اینانند که نیکبخت خواهند بود.                                                                           

یکی از برکات بزرگ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران فرصت زیست مؤمنانه بر اساس سبک زندگی ایرانی اسلامی برای آحاد جامعه بود که این نیز مرهون باورهای عمیق دینی و ارزشی مردم و ثمره خون شهیدان گرانقدر و ایثارگران عزیز و خانواده های آنهاست.

امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فریضه ای عمومی و واجب همگانی، ضامن حفظ ارزش ها و مانع گسترش ناهنجاری ها و بداخلاقی هایی است که بنیان های انقلابی جامعه را هدف گرفته است که در اصل هشتم قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران نیز به آن تصریح شده است.

حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، وظیفه اجتماعی و حاکمیتی است که بر عهده تمامی افراد جامعه و دستگاه های مسئول قرار دارد و بر اساس ماده ۹ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، مصوب مجلس شورای اسلامی؛ اشخاص حقیقی یا حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند.

از این روی حمایت خویش از اهتمام خواهر محترم سرلشکر شهید محمود کاوه به این فریضه الهی در برخورد با منکر بی حجابی وتأسی ایشان به برادر شهید و بزرگوارشان را اعلام داشته و بی حرمتی به ساحت ایشان را محکوم می کند.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ضمن تشکر از جامعه متدینین و انقلابی به ویژه خواهران گرامی که   در طول روز گذشته حمایت قاطع خود را از این خواهر ارزشی اعلام داشته اند برخود لازم می داند به آحاد مردم مومن و همیشه در صحنه انقلابی مشهد اعلام نماید به محض اطلاع مسئولین استان پیگیری و دستورات ویژه برای بررسی و  اقدام قاطع با فرد خاطی با تاکید ویژه استاندارو جاشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی و مسئولین محترم قضایی و انتظامی صادر شده است و امیدوارم نتیجه مواضع و اقدامات مردم مومن و مسئولین انقلابی پیشگیری و ریشه کن شدن چنین حوادثی باشد./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات