۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۷۰۷۹۸۸
نماینده ولی فقیه در مازندران:

تقویت چرخه تولید نیازمند توجه بیشتر به جامعه کارگری است

تقویت چرخه تولید نیازمند توجه بیشتر به جامعه کارگری است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که کارگران در خط مقدم تولید کشور هستند، گفت: تقویت تولید موجب رشد اقتصادی در بخش های مختلف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست تشکل های کارگری با اشاره به این که کار و کارگر در کتب دینی و همه مکاتب بشری از جایگاه بالایی برخوردار است، گفت: رفع دغدغه این قشر و ایجاد امنیت شغلی برای آنها بیشتر باید مورد توجه باشد.

وی با بیان این که باید با تاسی از امام علی(ع) قدم های اساسی و اثرگذار برای قشر کارگر برداریم، ادامه داد: تلاش داریم در حد مقدورات خود در راستای رفع مشکلات جامعه کارگری و رسیدن به حق و حقوق آنها عمل کنیم.

امام جمعه ساری با اشاره به اهمیت جایگاه کار و کارگر در جامعه، تقویت چرخه تولید در کشور را نیازمند توجه بیشتر به جامعه کارگری دانست.

وی با بیان این که کارگران در خط مقدم تولید کشور قرار دارند، افزود: باید با حمایت مناسب از قشر کارگر، فضای تولید در کشور را رونق بخشیم.

امام جمعه ساری با اشاره به این که در بحث کارگری باید حق کارگر و کارفرما به درستی دیده شود، ادامه داد: نباید اجازه دهیم کارگر یا کارفرماسالاری در جامعه حاکم شود بلکه باید براساس موازین دینی و عقلی در این بخش عمل شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که در حوزه کارگری قوانین خوبی وجود دارد اما در عمل به قوانین سهل انگاری می شود، افزود: گاهی دیده می شود اداره کار در بحث حفظ حقوق کارگران جانب کارفرما را می گیرند که این زیبنده نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت رفع مشکلات جامعه کارگری تأکید کرد و گفت: باید با شناسایی دقیق مشکلات این بخش در جهت رفع آن اقدام شود.

امام جمعه ساری همچنین به نامگذاری امسال به عنوان سال تولید، دانش بنیان و کارآفرین اشاره کرد و با بیان این که تحقق عملی این شعار نیازمند توجه ویژه به بحث تولید است، تصریح کرد: کارگران و تشکل های کارگری نقش مؤثری در عملیاتی شدن شعار امسال بر عهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که تقویت تولید در کشور موجب رشد اقتصادی در بخش های مختلف خواهد شد، ادامه داد: باید وابستگی های کشور در هر بخشی را به حداقل ممکن برسانیم و تنها بر توان داخلی تکیه کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که نگاه ها در مسأله تولید باید جدی و عملیاتی باشد، افزود: نباید در این خصوص شاهد برخورد شعاری باشیم بلکه همه باید در عمل از تولید داخل حمایت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در جذب کارگران در پروژه ها باید از ظرفیت بومی و محلی بیشتر استفاده شود، خاطرنشان کرد: استفاده از کارگران بومی علاوه بر کاهش هزینه های رفت و آمد کارگران غیر بومی موجب ایجاد اشتغال برای ساکنین محل احداث پروژه ها می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به اهمیت توانمندسازی کارگران گفت: تلاش شود با ایجاد شرکت های تعاونی، کارگران نیز به کارفرما تبدیل شوند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات