۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۷۰۷۷۱۱
آیت الله میرباقری عنوان کرد؛

جبهه امیرالمومنین انسان مجاهد می خواهد/ تلاش دشمن برای جدایی جوانان از اهل بیت

جبهه امیرالمومنین انسان مجاهد می خواهد/ تلاش دشمن برای جدایی جوانان از اهل بیت
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: شیاطین و مستکبرین عالم برای جدا کردن مردم از راه امیرالمومنین (ع) از تمام قوا و نیروی خود استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری، در سحرگاه دومین شب از لیالی قدر با سخنرانی در مسجد مقدس جمکران گفت: شب‌ قدر، شبی است که باید حضرت صاحب الزمان(عج) را محور و مرکز توجهات خود قرار دهیم چرا که این شب‌ها، شب حقیقت و معرفت به امام زمان(عج) است.

وی با اشاره به دوران خلافت حضرت علی(ع) ابراز کرد: دوره خلافت امیرالمومنین (ع) دوره عجیبی است، بیشتر آن با جنگ های سه گانه و توطئه های معاویه سپری شده است؛ امام علی (ع) در روایتی می فرماید مواظب این دوران باشید چرا که صفات و نام هایی که خدا برای من قرار داده است را تحریف و به دیگران نسبت می دهند.

استاد حوزه علمیه افزود: معاویه شبیخون‌ها، توطئه و ناامنی‌هایی در میان بلاد اسلامی بپا می‌کرد که به دوره غارات معروف است، در این ایام بود که در برخی روایات تا ۷۰ هزار منبر لعن امیرالمؤمنین(ع) را می‌کردند و اگر امام جمعه‌ای فراموش می‌کرد، قضای آن را بجا می‌آورد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در کتب و آثار قدیمی بیش از ۱۰اسم برای امام علی(ع) بیان شده است که این اسامی چراغ‌های هدایت هستند، اظهار کرد: علی الاعراف یکی از مواقف قیامت است که بر روی پل صراط قرار دارد و همگان باید از این مقطع عبور کنند.

وی ادامه داد: اعراف منطقه‌ای است حد فاصل میان بهشت و دوزخ در سوره مبارکه اعراف می‌فرماید: «و بینهما حجاب و علی الاعراف رجال یعرفون کلّاً بسیماهم»  همانگونه که از آیات قرآن بر می‌آید این مکان، مشرف بر بهشت و دوزخ است و افرادی که در آن قرار دارند ناظر بر اعمال و حال بهشتیان و دوزخیان هستند.

آیت الله میرباقری با بیان آیه «وَ عَلَی الْأَعْرافِ رِجالٌ…»، عنوان کرد: امام صادق (ع) فرمود «ما همان مردانیم، پیشوایانی که از ما اهل‌بیت هستند آن که داخل آتش می‌شود و آن که وارد بهشت می‌شود، را می‌شناسند؛ همان گونه که شما در قبائل خود افرادی را دارید که خوب و بد اعضای قبیله را تشخیص می‌دهند».

وی با اشاره به اینکه اصحاب اعراف در روایات دو دسته هستند، تصریح کرد: دسته اول انبیاء و اهل بیت و دسته دوم مستضعفین و دوستداران اهل بیت هستند که هم کار خوب و هم اعمال بد در کارنامه خود دارند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه در محشر هر کسی با امام خود محشور می شود، خاطرنشان کرد: کسانی که در دنیا با امیرالمومنین (ع) بودند در آخرت نیز همراه ایشان هستند، امام علی فرمود خدا اگر می خواست خودش را مستقیم معرفی می کرد اما خداوند اراده کرد تا بوسیله ما اهل بیت به مردم معرفی شود و مردم خدا را بوسیله ما بشناسند.

آیت الله میرباقری با اشاره به آیه آخر سوره عنکبوت ابراز کرد: محسنین مجاهدین در راه خدا هستند، بدانید که فتنه های سخت در راه امیرالمومنین (ع) وجود دارد و در کنار حضرت ماندن با امتحان همراه می باشد که برای عبور از فتنه و آزمایش ها باید مجاهدت کرد.

وی با اشاره به اینکه راه امیرالمومنین مجاهدت می خواهد و با سستی و تنبلی سازگاری ندارد، اظهار داشت: شیاطین و مستکبرین عالم برای جدا کردن مردم از راه امیرالمومنین (ع) از تمام قوا و نیروی خود استفاده می کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری نماز خواندن در جبهه بنی امیه را گناه و خواب در جبهه امام علی (ع) را عبادت دانست و تصریح کرد: نماز و روزه بدون امیرالمومنین (ع) تقوا نیست، آدرس غلط ندهیم، دشمن تلاش می کند تا جوانان ما را از راه اهل بیت و امام زمان (عج) جدا کند.

ارسال نظرات