۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۷۰۷۵۱۰

اعلام برنامه‌های شب‌های قدر در اماکن مذهبی کشور

اعلام برنامه‌های شب‌های قدر در اماکن مذهبی کشور
ویژه برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و مصلای تهران در شب‌های پرفضیلت قدر اعلام شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ویژه برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و مصلای تهران در شب‌های پرفضیلت قدر اعلام شد.

برنامه‌های شب‌های قدر در اماکن مذهبی کشور اعلام شد

ویژه برنامه‌های شب‌های قدر در حرم مطهر امام رضا(ع)

حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد به تشریح ویژه برنامه‌های شب‌های قدر در حرم مطهر رضوی پرداخت و اظهار کرد: مراسم احیای شب نوزدهم رمضان چهارشنبه سی و یکم فرودین‌ماه ساعت ۲۱ با قرائت قرآن توسط حمیدرضا احمدی وفا آغاز می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: در شب نوزدهم دعای روح‌بخش جوشن کبیر توسط محمود کریمی قرائت می‌شود و این مراسم با مرثیه‌سرایی امیر عارف و سخنرانی آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد مقدس و همچنین آئین قرآن به سر ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه افزود: مراسم احیای شب بیست و یکم رمضان جمعه ۲ اردیبهشت‌ماه ساعت ۲۱ با تلاوت آیات روح‌بخش قرآن کریم توسط کبیر قلندرزاده و قرائت دعای جوشن کبیر توسط علی برادران آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد بیان کرد: در شب بیست و یکم رمضان احمد واعظی به مرثیه‌سرایی در وصف شهادت مظلومانه مولای متقیان علی (ع) می‌پردازد و سخنرانی و مراسم قرآن به سر توسط حجت‌الاسلام ناصر رفیعی برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی به مراسم احیای شب بیست و سوم رمضان اشاره کرد و گفت: این مراسم یکشنبه ۴ اردیبهشت‌ماه ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در قالب ویژه برنامه قرآنی با ترتیل‌خوانی سوره‌های روم، دخان و عنکبوت توسط جواد پناهی، احسان محمدی و سید حامد حسینی آغاز می‌شود.

وی افزود: حجت‌الاسلام مهدی شجاع و مهدی سروری در این شب مبارک دعای جوشن کبیر را قرائت خواهند کرد و پس از اتمام دعا محمود کریمی به نیایش و روضه‌خوانی خواهد پرداخت.

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد اظهار کرد: ایراد سخنرانی و انجام مراسم قرآن به سر توسط حجت‌الاسلام مسعود عالی پایان بخش این محفل نورانی خواهد بود.

برنامه‌های شب‌های قدر در اماکن مذهبی کشور اعلام شد

برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) در شب‌های قدر

حجت‌الاسلام‌ احمدی، معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در گفت‌وگویی عنوان کرد: مراسم احیاء شب‌های قدر در حرم مطهر از ساعت ۲۲ آغاز و تا ساعت ۰۲:۱۵ بامداد با اجرای برنامه‌های مداحی، قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی معارفی و قرآن به سر گرفتن، دنبال می‌شود و پس از آن نیز در هر سه شب قدر از ساعت ۰۲:۲۰ تا ۰۳:۳۰ مهدی سلحشور برای زائران حرم مداحی می‌کند.

وی افزود: چهارشنبه شب ۳۱ فروردین‌ماه مصادف با اولین شب از شب‌های قدر این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی و مداحی و قرائت دعا توسط سید علی حسینی نژاد دنبال خواهد شد.

معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان حضرت معصومه (س) ادامه داد: جمعه‌شب، دوم اردیبهشت‌ماه نیز مصادف با دومین شب قدر و شب شهادت امیرالمؤمنین (ع) مراسمی با سخنرانی آیت‌الله سید محمد سعیدی و مداحی و قرائت دعا توسط عباس حیدر زاده اجرا خواهد شد.

وی گفت: در سومین شب از شب‌های قدر نیز اجرای مراسم با سخنرانی آیت الله سید محمدمهدی میرباقری و مداحی و قرائت توسط مهدی سلحشور برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی افزود: برای پخش زنده مراسم احیا شب‌های قدر هم‌زمان با آغاز دعای جوشن کبیر از ساعت ۲۳ با شبکه‌های دو سیما، استانی قم، رادیو معارف، رادیو قم و شبکه ماهواره‌ای ولایت هماهنگ شده است.

برنامه‌های شب‌های قدر در اماکن مذهبی کشور اعلام شد

برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در شب‌های قدر

مراسم احیای نخستین شب از لیالی قدر چهارشنبه شب، 31 فروردین ماه مصادف با 19 رمضان با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدحسین آقامیری، مداحی و قرائت دعای جوشن کبیر توسط حاج عباس حیدرزاده برگزار می‌شود.

مراسم احیای شب 21 ماه مبارک رمضان، جمعه شب 2 اردیبهشت ماه مصادف با دومین شب قدر و شب شهادت امیرالمؤمنین (ع) با سخنرانی آیت الله سید محمدمهدی میرباقری، مداحی و قرائت دعای جوشن کبیر توسط حسن شالبافان برگزار خواهد شد.

مراسم شب 23 ماه مبارک رمضان و آخرین شب از لیالی قدر نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی و مداحی و قرائت دعای جوشن کبیر توسط سید علی حسینی نژاد برگزار خواهد شد.

مراسم لیالی قدر در مسجد مقدس جمکران از ساعت 23 با برپایی محفل قرآن کریم، قرائت دعای جوشن کبیر و مراسم سخنرانی و قرآن سر گرفتن برگزار می‌شود.

برنامه‌های شب‌های قدر در اماکن مذهبی کشور اعلام شد

مراسم احیای شب‌های قدر در مصلای امام خمینی(ره)

مراسم احیای لیالی قدر همچون سال‌های گذشته از ساعت ۲۲ در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجج اسلام والمسلمین مسعود عالی، سید ابراهیم رئیسی و محمد حاج ابو القاسم دولابی و با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

این مراسم در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان مصادف با روزهای چهارشنبه، جمعه و یک شنبه ۳۱ فروردین، ۲و ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۲۲ با حضور عموم مردم و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با سخنرانی حجج اسلام والمسلمین مسعود عالی، سید ابراهیم رئیسی و محمد حاج ابو القاسم دولابی و مداحی ذاکرین اهل بیت در مصلی برگزار می‌شود.

مراسم شب نوزدهم با تلاوت قرآن کریم توسط آقای امین پویا آغاز خواهد شد و حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی سخنرانی و مراسم احیا را برعهده دارند و مداح اهل‌بیت(ع) حاج احمد واعظی به مرثیه‌خوانی و ذکر مصیبت شهادت امیرالمومنین(ع) می‌پردازند.

در شب بیست و یکم آقای مهدی عادلی با تلاوت قرآن کریم آغازگر مراسم خواهند بود و مداحان اهل‌بیت(ع) حاج سید علی سادات رضوی و محمدحسین پویانفر به مرثیه‌خوانی و عزاداری می‌پردازند و در ادامه مراسم احیا، سخنرانی و احیای شب بیست و یکم توسط آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار می‌گردد.

آقای محمد رضا پورزرگری در آغاز مراسم شب بیست و سوم، آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت خواهند نمود و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی سخنرانی و مراسم احیا را برعهده دارند و مداح اهل‌بیت (ع) حاج حمید رمضانپور به مرثیه‌خوانی خواهند پرداخت.

در سه شب مراسم، آقایان محمدحسین سعیدیان، علیرضا سبحانی و مهدی قربانعلی دعای جوشن کبیر را قرائت می‌کنند.

شبستان ۴ و ۵، شبستان و رواق شرقی و صحن مرکزی مصلی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی آماده میزبانی از خانواده‌ها ست؛ از کلیه عزیزان درخواست می‌گردد با توجه به لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، حتماً ماسک به همراه داشته باشند.

در زمان برگزاری مراسم، شهروندان می‌توانند برای حضور از ورودی‌های شماره ۱۷ و ۱۹ واقع در بزرگراه شهید سلیمانی، شماره ۷ و ۱۵ واقع در خیابان شهید قنبرزاده و شماره ۱، ۲ و ۳ واقع در خیابان شهید بهشتی، استفاده نمایند. همچنین به جز ورودی شماره۱، دیگر ورودی‌های ذکر شده برای تردد و پارکینگ خودروهای شخصی باز است.

لازم به توضیح است ایستگاه مترو شهید بهشتی و مصلی در خط یک تا پایان مراسم آماده ارائه خدمات به شهروندان گرامی می باشند.

گفتنی است در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵
التماس دعای مخصوص
0
0