۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۷۰۷۴۴۰
اندیشمند مراکشی:

عادی کنندگان روابط با اسرائیل به سندرم استکهلم مبتلا هستند

عادی کنندگان روابط با اسرائیل به سندرم استکهلم مبتلا هستند
الادریسی تمامی ادعاهای توجیه کننده برای ورود به کانال عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل از جمله کاهش فشار بر فلسطین را رد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، المقرئ الادریسی در سمیناری که شب گذشته درباره تحولات فلسطین در سایه روند عادی سازی روابط با اسراییل در پایتخت مراکش برگزار شد، اظهار داشت: «برخلاف برگزاری سمینارهای رواداری و تسامح برای علمای مغرب، باید معنای تسامح به اسرائیلی ها آموخته شود زیرا این صهیونیست های شیفته زور و سلاح و حمایت بین المللی هستند که به تسامح نیاز دارند».

رژیم اسرائیل امنیت را برای عادی کنندگان روابط به ارمغان نمی آورد

وی تاکید کرد: «رژیم اسرائیل نه برای عادی کنندگان روابط و نه آنهایی که روابط خود را عادی نکرده اند، ایمن نیست و امنیت را برای آنها به ارمغان نمی آورد زیرا سادات روابط خود را با آنها عادی کرد اما او را کشتند، عرفات با آنها روابطش را عادی کرد، ترروش کردند. آنها بین مردم و رژیم عادی کننده روابط و آنهایی که روابط خود را عادی می کنند، تفاوتی قائل نیست و به همین دلیل تلاش می کنند در کشورها نفوذ کننده و در آنها جاسوس و خرابکار بگمارند».

او ادامه داد: «رژیم صهیونیستی به ما فقط به چشم دشمن، پروژه نفوذ و تهدید نگاه می کند و به عادی سازی روابط رژیم ها با آن راضی نمی شود بلکه این موضوع را ترس آنها قلمداد می کند و معتقد است که آن رژیم ها از این طریق به دنبال هدف مشخصی هستند بنابراین نگاه اصلی آنها به مردم است نه رژیم ها».

عادی کنندگان روابط با اسرائیل به سندرم استکهلم مبتلا هستند یعنی عشق قربانی به رباینده و شکنجه گر خود

این اندیشمند مسلمان مراکشی در ادامه اظهار کرد: «عادی کنندگان روابط با اسرائیل به سندرم استکهلم مبتلا هستند یعنی عشق قربانی به رباینده و شکنجه گر خود…اینها باید برای مداوا پیش پزشک بروند نه اینکه از طریق عادی سازی، ملت را به خطر بیندازند».

ادریسی با اشاره به اینکه چکار باید بکنیم؟ گفت: «ضعیف ترین عقیده این است که برای برادرانمان در فلسطین دعا کنیم و از آنها حمایت معنوی کنیم و تصاویر و ویدئوهایی که بیانگر قهرمانی های آنها ورسواسازی تجاوزگری های اسرائیل است را منتشر کنیم و محکوم کنیم و با آنها همراه شویم».

باید روی موضوع نادانی و ابتذال گفتمان عادی سازی کار شود

وی با تاکید بر اینکه پس از آنکه –به گفته برخی- دشمنان، متحدان و پسرعمو شدند، باید فرزندان و خانواده هایمان را برای اصلاح وضعیت بسیج کنیم، بیان کرد: «صهیونیست ها هرگز فرزندان این وطن و هیچ وطن عربی نبوده اند و نخواهند بود. ما درباره دانشجویانی سخن نمی گوییم که برای بورس تحصیلی اعزام شده اند بلکه درباره مردمی صحبت می کنیم که یک کشور دیگر را اشغال کردند و مردمش را کشتند و امروز از انها به عنوان سفیران صحبت می شود».

المقرئ الادریسی با تاکید بر اینکه باید روی موضوع نادانی و ابتذال گفتمان عادی سازی تاکید و کار شود، ابراز داشت: «عادی سازی روابط با اسرائیل آن گونه که مدافعان آن ادعا می کنند، «ابزار همکاری» نیست بلکه برعکس، عادی سازی در واقع یک نفوذ فرهنگی، علمی، اقتصادی، نظامی و امنیتی است و در نهایت یک نسل کشی تمدنی است./۹۸۸/

ارسال نظرات