۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۷۰۷۱۷۹
نماینده ولی فقیه در مازندران ابراز کرد؛

شعر و هنر؛ بهترین زمینه برای حرکت در راستای جهاد تبیین

شعر و هنر؛ بهترین زمینه برای حرکت در راستای جهاد تبیین
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی، هنرمندان و شاعران را مجاهدان عرصه جهاد تبیین معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار جمعی از هنرمندان و شاعران انقلابی استان با اشاره به این که هنر را خدا به ما داده است و دوست دارد از این نعمت حسن استفاده شود، گفت: عدم استفاده از هنر و رها کردن عرصه مقدس هنر، کمال بی‌هنری است بلکه هنر در هنرورزی است.

وی بر ضرورت ترویج، تشویق و تقویت هنر و هنرمند در کشور تأکید کرد و افزود: نامگذاری روز و هفته هنر انقلاب اسلامی و تأسیس نهادی که در خدمت هنر و حوزه هنری انقلاب اسلامی باشد، نیاز است.

امام جمعه ساری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی گفت: به حق این شهید حماسه ایثارگرانی که هنرمندان واقعی در جبهه‌های دفاع مقدس بودند را به زیبایی روایت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی ادامه داد: شهید آوینی سبک نوین در روایتگری را با ادبیاتی تلفیقی از هنر و معنویت و ارز‌ش‌ها ارائه کرده و با مرگ هنرمندانه‌ زیبا شهادت را در آغوش گرفت.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با قاریان قرآن اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار تعبیر زیبای مهندسی تلاوت را بنیان نهادند و مقصودشان این است که باید تلاوت به گونه‌ای باشد که در مخاطب تأثیرگذار باشد و او را به پیروی از قرآن بکشاند.

امام جمعه ساری با بیان این که این تعبیر را در شعر با عنوان مهندسی قرائت شعر و شعرخوانی به خصوص شعر آئینی به کار ببریم، افزود: شعر به گونه‌ای باید سروده و خوانده شود که در مخاطب جذب ایجاد کند و تاثیر بگذارد و مخاطب را به پیروی از مطالب شعر وادار کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که به حق اشعار و هنر می‌تواند بخشی از جهاد تبیین باشد، ادامه داد: امروز ما در یک جنگ رسانه ای و تبلیغاتی بسیار نامتوازن با دشمن قرار داریم و آنها با رسانه های خود حقیقت را کتمان و ضعف ها را برجسته می کنند و از بیان واقعیت ها پرهیز می کنند.

وی با اشاره به این که دشمن با سوء استفاده از برخی مجامع بین المللی تنها به دنبال منافع نامشروع خود در برابر سایر کشورها است، افزود: امروز بسیاری از این مجامع بین المللی به ابزاری برای سیاه نمایی دشمنان تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که نخبگان و هنرمندان کشورمان از استعداد بالایی در عرصه های مختلف برخوردار هستند، تصریح کرد: این قشر اثرگذار جامعه در این جنگ تبیین و تحریف باید به میدان بیایند و هنرمندان و شاعران بهترین مجاهدان حوزه جهاد تبیین هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که ما مدیون شهدا و انقلاب اسلامی هستیم و اگر انقلاب نبود هنر انقلابی هم نبود، تصریح کرد: در حوزه قرآن نسل‌های قرآن، قاریان و مربی قرآن در تراز بین المللی تربیت شدند و مدیون انقلاب هستیم./950/

ارسال نظرات