۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۷۰۶۸۷۲

بیانیه جامعه روحانیت امامیه هرات در محکومیت تعرض به کنسولگری ایران

بیانیه جامعه روحانیت امامیه هرات در محکومیت تعرض به کنسولگری ایران
جامعه روحانیت امامیه هرات افغانستان در محکومیت تعرض به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این شهر بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، جامعه روحانیت امامیه هرات در بیانیه ای تعرض به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این شهر را محکوم کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ (حجرات/۱۰)

تعرض تعدادی قلیل از افراد فریب خورده و تحریک شده به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات، اقدامی جاهلانه و مغرضانه بود که نخواهد توانست کمترین تأثیری در تضعیف اتحاد و همدلی دو ملت بزرگ ایران و افغانستان داشته باشد.

این جسارت ناسنجیده که همزمان با حادثۀ تلخ و اندوهبار هتک حرمت حرم مطهر رضوی و به شهادت رساندن و مجروح کردن چند تن از عالمان خدوم و فعال در ماه مبارک رمضان واقع شده است هیچ پیامدی به جز رسوایی و خذلان دشمنان زبون این دوملت دوست و برادر نخواهد داشت.

بی‌تردید این تحرکات پیدا و پنهان بخشی از طراحی و توطئه شوم دشمنان اسلام و دو ملت قهرمان ایران و افغانستان است که به دنبال شکست‌های مفتضحانه در منطقه با بکار گیری تفکر تکفیری و استخدام مزدوران جاهل، در پی برافروختن آتش اختلاف و تفرقه بین ملت ها می باشند تا از این طریق به اهداف پلید و ناشایست خود دست یافته و افکار عمومی را از شکست های مفتضحانه و ذلت بار شان منحرف سازند.

جامعه روحانیت امامیه هرات ضمن محکومیت و اعلام انزجار از این اقدامات مغرضانه از مسئولان امنیتی امارت اسلامی می خواهد با مسببان اینگونه اقدامات خصمانه و مشکوک که موجب تاثر و تاسف آحاد هموطنان ما در داخل و خارج کشور می گردد، برخورد قاطع و جدی نمایند.

۲۳حمل/فروردین ۱۴۰۱ خورشیدی

جامعه روحانیت امامیه هرات

ارسال نظرات