۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۷۰۶۴۱۷
امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب:

اقدام تروریستی در حرم رضوی برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام بود

اقدام تروریستی در حرم رضوی برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام بود
کرمانشاه ـ حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: اقدام تروریستی در حرم رضوی برای وحدت شکنی و به چالش کشیدن گفتمان مقاومت در سطح همسایگان جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام فاطمی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان ماه تقویت تقوا و روحیه پرهیز از گناهان است و باید خداوند را بخاطر درک این ماه مبارک شاکر بود.

امام جمعه سرپل ذهاب افزود: پیامبر اسلام (ص) در خصوص ماه مبارک رمضان می فرماید ای مردم درب های بهشت در ماه رمضان باز شده است و از خداوند بخواهید که بر شما نبندد و در این ماه درب های جهنم بسته می شود پس از خدا بخواهید که بر شما باز نکند و شیاطین در بند هستند پس از خدا بخواهید که آنها را بر شما مسلط نسازد.

وی با بیان اینکه روزه داری فقط درک تشنگی و گرسنگی نیست به سفارش پیامبر اسلام در خصوص این ماه مبارک اشاره کرد و اذعان داشت: پیامبر اسلام (ص) می فرمایند بهترین عمل در این ماه پرهیز از گناهان است، زبانتان را حفظ کنید، چشمانتان را از آنچه که نگاه کردن به آن حرام است ببندید و گوشهایتان را از آنچه که شنیدن آن حلال نیست ببندید.

امام جمعه سرپل ذهاب تصریح کرد: در حدیثی از امیرالمومنین علیه السلام است که روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شکم است.

حجت الاسلام فاطمی نسب در ادامه به حادثه تروریستی در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: حادثه دلخراش ۱۶ فروردین در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی دلها و جان‌های امت اسلام را جریحه دار کرد و در این حادثه تروریستی سه تن از روحانیون عزیز جهادگر ما از سوی یکی از عناصر پلید تکفیری مورد حمله قرار گرفتند.

وی افزود: شهید اصلانی که در روز اول این حادثه تروریستی به شهادت رسید از جانبازان دوران دفاع مقدس و برادر دو شهید بود که در مناطق حاشیه ای شهر مشهد فعالیت های جهادی بسیاری داشت.

حجت الاسلام فاطمی نسب ادامه داد: شهید دارائی دومین شهید گرانقدر این حادثه تروریستی که دیروز به شهادت رسید که آرزوی دیرینه اش شهادت در راه خدا و دین اسلام بود و روحانی جهادگر دیگر حجت الاسلام پاکدامن در بیمارستان بستری است که از خداوند منان شفای ایشان را مسئلت داریم.

وی در ادامه بابیان اینکه ملت ایران ملت شهادت است افزود: آرزوی ملت ما شهادت در راه اسلام و انقلاب است و ریخته شدن خونهایمان در این راه ما را در دفاع از ارزشهای اسلامی متحدتر و مصمم تر می کند.

حجت الاسلام فاطمی نسب بابیان اینکه این حادثه تروریستی در راستای جنگ ترکیبی استکبار علیه ملت عزیز ایران است به اهداف دشمنان از اینگونه اقدامات اشاره کرد و افزود: دشمن با اینگونه اقدامات تروریستی به دنبال وحدت شکنی در جهان اسلام و ایجاد تفرقه در میان امت های اسلامی است در حالیکه وحدت جهان اسلام آرمان بزرگ انقلاب و دین مبین اسلام است.

امام جمعه شهرستان ادامه داد: به چالش کشیدن گفتمان مقاومت در سطح همسایگان از دیگر هدفهای دشمنان از این اقدامات تروریستی است.

وی با بیان اینکه ایجاد کدورت بین دو کشور ایران و افغانستان از دیگر اهداف این اقدام تروریستی است اذعان داشت: ایران میزبان بیشترین مهاجر افغانی در جهان است همچنین در دوران دفاع مقدس بیش از سه هزار مهاجر افغانی در دفاع از تمامیت ارضی ایران اسلامی به شهادت رسیدند و امروز هم رزمندگان افغانی در تیپ فاطمیون در خط مقدم دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام و انقلاب اسلامی هستند.

حجت الاسلام فاطمی نسب خاطرنشان کرد: ایران و افغانستان دارای مشترکات بسیاری هستند و دشمنان اسلام با اینگونه اقدامات نمی توانند باعث ایجاد تفرقه در بین دو امت اسلامی شوند./1400/

ارسال نظرات