۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۷۰۶۱۹۶
امام جمعه شهرستان جوانرود:

عامل حمله تروریستی در حرم رضوی فریب خورده دشمنان جهان اسلام بود

عامل حمله تروریستی در حرم رضوی فریب خورده دشمنان جهان اسلام بود
کرمانشاه ـ ماموستا فخری گفت: عامل حمله تروریستی به مبلغان دینی در حرم مطهر امام رضا(ع) یکی از هزار فریب خورده نقشه دشمنان جهان اسلام بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملااحمد فخری شامگاه امروز در درس دیدار با جمعی از روحانیون و اساتید مدارس علمیه اهل سنت کرمانشاه ضمن محکوم کردن حمله به طلاب حاضر در صحن امام رضا(ع) اظهار داشت: همانگونه که همه می دانیم اسلام و روحانیت در تمام ادوار دشمنان داشته و دارد و حادثه ای که امروز روی داد نمونه ای از این عداوت و کینه توزی علیه اسلام بود.

امام جمعه شهرستان جوانرود گفت: حمله به چندین روحانی زائر در صحن مبارک امام رضا (ع) عملی کاملا جنایتکارانه است که هیچ عقل سلیمی این حرکت ضدانسانی را نمی پذیرد، در این حادثه دلخراش فردی با سلاح سرد در صحن مبارک امام رضا (ع) دست به جنایتی بزرگ زد که یاد این موضوع هرگز از ذهن ها فراموش نمی شود.

این عالم اهل سنت در ادامه سخنان خود تاکید کرد: این گونه اعمال تروریستی و جنایتکارانه معمولا با چندین هدف صورت می گیرد، هدف این حرکات و تحرکات بیشتر ایجاد تنش بین مذاهب است، دشمن می خواهد با این کار و با استفاده از ایادی خود به نوعی بین برادران دینی اختلاف افکنی کند، لذا همه باید این توطئه  ها را به خوبی بشناسیم و با بینش با آنها مبارزه کنیم.

ماموستا فخری عنوان کرد: حال باید پرسید که به شهادت رساندن یک روحانی دینی و زخمی کردن چند نفر دیگر چه سودی برای آمران و دستور دهندگان این جنایت دارد؟! آیا حمله به زوار در ذهن یک انسان می گنجد و جایی برای دفاع دارد؟!

امام جمعه شهرستان جوانرود گفت: امروز جهان اسلام و برادران اهل تشیع و اهل سنت باید بیشتر از هر زمان دیگری با بصیرت و بینش عمل کنند زیرا جنایت تروریستی امروز گوشه ای کوچک از برنامه های تفرقه افکنانه دشمنان وحدت جهان اسلام را به نمایش گذاشت.

این عالم اهل سنت خاطرنشان کرد: بی گمان کسی که امروز و آنهم در صحن مبارک امام رضا(ع) دست به چنین عمل جنایتکارانه ای زد نه تنها سنی و شیعه نیست بلکه هرگز نمی توان وی را مسلمان قلمداد کرد، بی شک عامل این حرکت غیرانسانی یکی از هزار فریب خورده نقشه دشمنان جهان اسلام است./1400/

ارسال نظرات