۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۷۰۵۳۸۸
مسؤول سازمان اردویی، راهیان نور سپاه کربلا خبر داد؛

کیفیت بخشی به برنامه های فرهنگی راهیان نور امسال

کیفیت بخشی به برنامه های فرهنگی راهیان نور امسال
مازندران - عباسپور با اشاره به وقفه دو ساله راهیان نور به دلیل شرایط خاص کرونایی کشور از کیفیت بخشی برنامه های فرهنگی این رزمایش فرهنگی در تعطیلات سال جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، محمد عباسپور، مسؤول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که امسال اقدامات و برنامه های خوب در برنامه راهیان نور صورت گرفته است، گفت: با توجه شرایط کرونایی و وقفه دوساله راهیان نور، شایسته است که با عزم جدی به مقوله راهیان نور نگاه شود که پیگیری این مسأله نیز مهم ترین مطالبه رهبر معظم انقلاب بود.

وی به احیاء، مرمت و تعمیر اردوگاه های مازندران در خوزستان اشاره کرد و افزود: مازندران دارای سه اردوگاه در این منطقه است و براین اساس در دوماه اخیر گروه های جهادی در راستای تحول اردوگاه ها و مرمت و احیای زیرساخت ها به این مکان ها اعزام شدند.

عباسپور با بیان این که در راستای کیفیت بخشی به سفر راهیان نور در بحث احیاء، مرمت و همچنین خدمت رسانی با کیفیت به زائران شهدا که در این اردوگاه ها اسکان و پذیرایی می شوند وارد عمل شدیم، ادامه داد: در همین راستا بحث ارزان سازی سفر راهیان نور امسال به طور جدی مورد توجه قرار گرفت و با توجه به وضعیت معیشتی مردم، با تدبیر هیأت رئیسه و خیران این اتفاق صورت گرفت.

وی به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در حاشیه مراسم راهیان نور امسال اشاره کرد و افزود: یکی از این برنامه ها طرح شهید بصیر و یادمان گردی بود که کاروان ها به صورت تجمیعی به یادمان ها عزیمت و از برنامه های روایتگری بهره مند می شدند.

مسؤول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا گفت: دومین برنامه فرهنگی، برگزاری رزمایش فرهنگی در اردوگاه شهید باکری است که هر ساله این رزمایش برگزار و زائرین هم در این برنامه شرکت می کنند.

عباس پور در ادامه سخنان خود با بیان این که تا چهارم فروردین 8 هزار و 730 نفر در اردوگاه های مازندران پذیرش شدند، افزود: این آمارها به طور قطع تا پایان راهیان نور افزایش خواهد داشت.

وی همچنین به خدمت رسانی 200 خادم برادر و 88 خادم خواهر به زائران شهدا در دو اردوگاه شهید جعفرزاده در اندیمشک و شهید بلباسی در خرمشهر اشاره کرد و گفت: علاوه بر این امسال 70 خادم برای استقرار در یادمان های ملی اعزام شدند.

مسؤول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا همچنین ادامه داد: با پیگیری های انجام شده و با استقرار گروه های جهادی در ایام های غیر راهیان نور برای ارتقای مجموعه اردوگاهی مازندران، شاهد کیفیت خدمات رسانی به زائرین خواهیم بود./950/

ارسال نظرات