۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۷۰۴۸۴۹
حجت الاسلام والمسلمین لائینی:

پیشرفت های امروز کشور نتیجه اعتماد به جوانان نخبه و انقلابی است

پیشرفت های امروز کشور نتیجه اعتماد به جوانان نخبه و انقلابی است
مازندران - امام جمعه ساری به پیشرفت های علمی کشور در طول دهه های اخیر اشاره کرد و گفت: همه این پیشرفت ها با تکیه بر نیروهای جوان و انقلابی داخلی به دست آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار جمعی از جوانان و نخبگان استان با اشاره به این که خداوند متعال بزرگترین و خطیر ترین مسؤولیت ها را در سنین کودکی، نوجوانی و جوانی بر عهده تعدادی از ائمه معصومین(ع) نظیر امام زمان(عج)، امام جواد(ع) و امام هادی(ع) نهاد، گفت: خداوند متعال با این اقدام تلاش داشت تا مسؤولیت پذیری نوجوانان و جوانان را به ما گوشزد کند و بفهمیم که این قشر آرمان خواه هستند، نقد خیر خواهانه دارند و دوست واقعی هستند.

وی با بیان این که نقد نسل جوان بر اساس نگاه آرمان گرایانه است، افزود: افراد انسان نما آسیب زا هستند؛ انسان در پست و مسؤولیت نباید خود و موقعیت خود را به منفعت مردم ترجیح دهد بلکه باید در واقعیت انسانی حرکت کند.

امام جمعه ساری بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت جوانان در عرصه ها و بخش های مختلف کشور تأکید کرد و گفت: میدان ندادن به جوانان خیانت است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که واگذاری مسؤولیت به نوجوانان و جوانان در مساجد محلات، نمازجمعه ها مهم است و اولویت در این عرصه ها باید با نوجوان و جوان باشد، تصریح کرد: شهامت این قشر اعجاب برانگیز است و باید این قشر شناسایی و تربیت شوند.

وی با بیان این که نسل جوان به درستی ریسک پذیری خود را در عرصه مقابله با کرونا نشان دادند، تصریح کرد: جوانان در تهیه و توزیع اقلام بهداشتی، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، تغسیل و تدفین اموات کرونایی به صورت خودجوش به میدان خدمت آمدند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که تلاش نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و سپاه برای تهیه جهیزیه و زمینه ازدواج جوانان در راستای رفع مشکلات جوانان و همراهی با اداره کل ورزش و جوانان ارزشمند است، افزود: برای مشکلات ازدواج، آسیب های اجتماعی و اشتغال نسل جوان باید گام اساسی برداشته شود.

امام جمعه ساری با اشاره به این که یکی از شاخصه های شایستگی مسؤولان میزان توجه آنها به جایگاه جوانان است، خاطرنشان کرد: باید پای درد و دل جوانان نشست و با برنامه ریزی صحیح در جهت رفع مشکلات آنها گام برداشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت های علمی کشور در طول دهه های اخیر اشاره کرد و گفت: همه این پیشرفت ها با تکیه بر نیروهای جوان و انقلابی داخلی به دست آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی افزود: گام های علمی که در طول سال هایر در عرصه های مختلف نظیر ساخت ماهواره، راه اندازی بزرگترین کارخانه واکسن سازی در غرب آسیا به همت بنیاد برکت نشان دهنده استقلال و خودباوری ملت شریف ایران اسلامی به ویژه جوانان است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که جوانان دیروز رزمندگان دوران دفاع مقدس بودند و عملیات های بیشماری را فرماندهی کردند، افزود: این جوانان در دفاع از حرم نیز خوش درخشیدند و حماسه ساز شدند./950/

ارسال نظرات