۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۷۰۳۵۰۶
با پیام حضرت آیت الله سبحانی؛

مراسم نکوداشت مرحوم آیت الله سلطان‌الواعظین شیرازی در قم برگزار شد

مراسم نکوداشت مرحوم آیت الله سلطان‌الواعظین شیرازی در قم برگزار شد
مراسم نکوداشت مرحوم آیت الله سلطان‌الواعظین شیرازی با قرائت پیام حضرت آیت الله سبحانی در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و رحانیت خبرگزاری رسا، مراسم نکوداشت مرحوم آیت الله سلطان‌الواعظین شیرازی پیش ازظهر امروز با قرائت پیام حضرت آیت الله سبحانی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات برگزار شد.

حضرت آیت الله سبحانی در پیامی به این مراسم گفت: مرحوم سلطان الواعظین انسانی سلیم النفس بلند همت و با اراده بود در بیان بسیار شیوا صریح اللهجه و درعین‌حال مودب و عفیف بود وی در زمینه ترویج فرهنگ بحث و مناظره با رعایت آداب علمی و منطقی آن از کارنامه‌ی درخشان برخوردار است.

وی افزود: اینجانب یاد و خاطره آن خطیب فرزانه و متکلم گرانمایه را گرامی داشته و برای ایشان طلب رحمت و مغفرت الهی دارم و همه عاشقان اقلیم ولایت را به مطالعه آثار ارزنده ایشان توصیه می کنم.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به رعایت آداب فن خطابه اظهار داشت: فن مناظره یکی از فنون مهم و پذیرفته شده‌ در اسلام و از سیره ائمه معصوم(ع) است که  نشان می‌دهد بدون هرگونه هتک و بی‌حرمتی کاملا مورد قبول است.

وی ادامه داد: مناظرات سلطان الواعظین که در کتاب شب های پیشاور گردآوری شده است نشان از رعایت آداب مناظره و پیروی از سیره اهل بیت(ع) در مواجه با مخالفین و مناظره با آن ها است.

ارسال نظرات