۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۷۰۳۲۵۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

استکبار جهانی سردمدار جاهلیت مدرن در جهان امروز است

استکبار جهانی سردمدار جاهلیت مدرن در جهان امروز است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: بشریت به علت دور شدن از فلسفه بعثت و آموزه‌های الهی، گرفتار جاهلیت مدرن شده و نظام‌های استکباری سردمدار این جاهلیت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت ایام بعثت نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار کرد: باید شاکر این نعمت عظمی باشیم؛ زیرا پیامبر گرامی اسلام(ص) مبعوث شد تا ارزش‌های دوره جاهلیت را از بین برده و ارزش‌های والای انسانی را برای همیشه تاریخ احیا کند.

وی افزود: رسول اکرم(ص) آمد تا خواسته‌های الهی از بندگان را مطرح کرده، بعثت و تحولی در درون مردم ایجاد کند و جلوی فساد و زیاده‌خواهی و مفاسد اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی را بگیرد؛ مفاسدی که در دوره جاهلیت عرب، جامعه را فراگرفته بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: پیامبر(ص) با جاهلیت مبارزه کرد و تا حدودی نیز جلوی جاهلیت را گرفت؛ اما متأسفانه امروز همان جاهلیت دوره بعثت در جوامع و نظام‌های استکباری وجود دارد و این نظام‌ها همان ویژگی‌های جاهلی را دارند.

وی با اشاره به ویژگی‌های حکومت‌های جاهل از منظر قرآن کریم، ادامه داد: از منظر قرآن کریم فرد و جامعه‌ای که امام و پیشوای عادل و منصوب از جانب خداوند نداشته باشد، بلکه پیشوای او جاهل، غاصب، ظالم و طاغوت باشد چنین جامعه‌ای یکی از ویژگی‌های دوره جاهلیت را دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: همان نگاهی که رؤسای قبایل عرب ازجمله ابوجهل‌ها و ابوسفیان‌ها داشتند، امروز حاکمان استکباری در دنیا دارند؛ ازاین‌رو در قریب به‌اتفاق حاکمان امروز دنیا، ویژگی‌های دوره جاهلیت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دومین ویژگی دوره جاهلیت قوانین و احکام آن بود، اظهار کرد: بالاترین حکم و بهترین قانون، قانون خداوند است؛ اما امروز می‌بینیم نظام‌های تربیتی و قوانین حاکم بر جوامع و ارزش‌های مردم، برخاسته از مکاتب انحرافی و غیرانسانی و غیر الهی نظیر صهیونیسم، لیبرالیسم، کمونیسم و ... است که ریشه در تجربه‌گرایی و نفی معنویت و خداوند و حاکمیت الهی دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: سومین ویژگی جوامع جاهلی که در آیات قرآن به آن اشاره شده رواج تبرج و بی‌عفتی است که امروز جهان غرب گرفتار این درد شده و متأسفانه آن را ارزش به حساب آورده و در مقابل عفت و حجاب و حیا را امری ضد ارزشی محسوب می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: امروز بشریت به علت دور شدن از فلسفه بعثت و آموزه‌های الهی، گرفتار جاهلیت مدرن شده و نظام‌های استکباری سردمدار این جاهلیت مدرن هستند./9314/پ201/

هادی رحیمی
ارسال نظرات