۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۷۰۳۰۱۸

چرا روسیه استقلال دونتسک و لوهانسک را رسمیت شناخت؟

چرا روسیه استقلال دونتسک و لوهانسک را رسمیت شناخت؟
نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که یک ماجراجویی نظامی جدید از سوی اوکراین، «دونباس» را تهدید می کند و همین امر سبب تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل صبح امروز دوشنبه در نشست شورای امنیت اعلام کرد که تمرکز بر چگونگی آتش بس و وادارکردن مقامات اوکراین به متوقف کردن بمباران «لوهانسک» و «دونتسک»، امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه یک ماجراجویی نظامی جدید از سوی اوکراین، «دونباس» را تهدید می کند، گفت: همین امر روسیه را بر آن داشت تا تصمیم بگیرد که استقلال «دونتسک» و «لوهانسک» را به رسمیت بشناسد.

نبزیا افزود: روسیه با گفتگو و دیپلماسی درباره وضعیت اوکراین موافق است اما هرگز اجازه جنگ و خونریزی مجدد در دونباس را نخواهد داد.

وی در پایان با بیان اینکه به رسمیت شناختن استقلال «دونتسک» و «لوهانسک» توسط روسیه با پیمان «مینسک» منافاتی ندارد، تصریح کرد که آمریکا و متحدان غربی آن نقشی منفی در اوکراین دارند.

گفتنی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه شامگاه دوشنبه در سخنانی گفت که اوضاع در منطقه دونباس در شرق اوکراین به مرحله بحرانی و دشواری رسیده است.

وی افزود: تصمیم گرفتیم فوراً استقلال دو منطقه دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسیم.

ارسال نظرات