۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۷۰۲۷۸۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

اهتمام به اقتصاد مقاومتی راهکار مقابله با جنگ اقتصادی دشمن است

اهتمام به اقتصاد مقاومتی راهکار مقابله با جنگ اقتصادی دشمن است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به تداوم نبرد اقتصادی جبهه استکبار با نظام اسلامی، اهتمام به اقتصاد مقاومتی را راهکار مقابله با این جنگ دشمن دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت 29 بهمن، روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی، به تبیین اهمیت این موضوع پرداخت.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام استکباری انواع جنگ‌های نظامی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و روانی را علیه این نظام و ملت به راه انداخت و در همه حوزه‌ها تلاش کرد به نحوی این نظام را شکست دهد، درواقع به تعبیر مقام معظم رهبری، استکبار علیه نظام اسلامی جنگ‌های ترکیبی به راه انداخت تا آن را ساقط کرده و مردم را به عقب‌نشینی وادار کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه تا به امروز مبارزه و مقاومت ملت ایران در مقابل استکبار در تمامی این حوزه‌ها ادامه یافته و اجازه نداده‌اند دشمن به پیروزی برسد، اضافه کرد: یکی از این جبهه‌های تقابل، جنگ اقتصادی است که دشمن آن را از ابتدای انقلاب شروع کرده و تلاش می‌کند در حوزه مباحث اقتصادی مردم را در تنگنا قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه در هیچ مقطعی از چهار دهه گذشته نبوده که به نحوی تحت فشار اقتصادی دشمنان نباشیم، تصریح کرد: تحریم‌های مختلف، بلوکه کردن ثروت‌های این ملت و مانع‌تراشی در برابر تجارت و صادرات ما تنها برخی از اقدامات دشمنان برای وارد کردن فشار اقتصادی بر اقشار مختلف مردم فشار بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اظهار کرد: مقام معظم رهبری برای مقابله با جنگ اقتصادی، اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که یکی از ارکان آن تقویت بخش خصوصی و حمایت از سرمایه‌گذاری مردم است.

وی با تأکید بر اینکه باید از سرمایه‌گذاری مردم، تعاونی‌ها و تولیدکنندگان حمایت شود تا سبب رونق اقتصادی و اشتغال در کشور شوند، افزود: یکی از ارکان اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی کمک به مردم در قالب تسهیل صدور مجوزها و ارائه تسهیلات بانکی به مردم و تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران است.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اینکه رکن دیگر تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت‌های هدفمند و نظام‌مند از تولیدکننده‌های داخلی است، افزود: با توجه به اینکه معمولاً دولت‌ها بزرگ‌ترین مشتریان تولیدکننده‌ها هستند، دولت می‌تواند در راستای حمایت از تولیدکننده داخلی، خرید کالای خارجی را در مجموعه‌ها و دستگاه‌ها ممنوع کند تا از تولیدکننده داخلی خرید شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری پرهیز از اسراف در دستگاه‌های دولتی را از دیگر ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: کاستن از میهمانی‌های دولتی، تقویت نظارت بر بودجه‌های اختصاص یافته، جلوگیری از فعالیت مدیران پروازی و ... برخی از راهکارهای کاهش هزینه ادارات و دستگاه‌های دولتی است./9314/پ201/

هادی رحیمی کوهستان

هادی رحیمی
ارسال نظرات