۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۷۰۲۴۹۴

«ولایت و انسان سازی» در منظومه فکری رهبر انقلاب

«ولایت و انسان سازی» در منظومه فکری رهبر انقلاب
موسسه انتشارات شهید کاظمی کتاب «ولایت و انسان سازی» برگرفته شده از بیانات مقام معظم رهبری نوشته اسماعیل فخریان را منتشر کرد.

به گزارش سرویس کتاب و نشرخبرگزاری رسا، موسسه انتشارات شهید کاظمی کتاب «ولایت و انسان سازی» برگرفته شده از بیانات مقام معظم رهبری نوشته اسماعیل فخریان را منتشر کرد.

محتوای کتاب «ولایت و انسان سازی» برگرفته از بیانات مقام معظم رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است و چینش این بیانات براساس نگاه کلان ایشان به موضوع ولایت و انسان سازی بوده است.

براساس این کتاب جامعه، مهم‌ترین و تأثیرگذارترین گذرگاه رشد انسان است، هر قدر محیط و قوانین یک جامعه، بیشتر منطبق بر فطرت آدمی باشد، به همان میزان شکوفایی استعدادهای بی‌پایان انسان‌ها نیز فزونی می‌یابد.

از این نظر که انسان‌ها ناگزیر از زندگی جمعی و اجتماعی هستند، پس باید فضای زندگی جمعی انسان‌ها را جوری ساخت و مدیریت کرد که بتوانند در این محیط، پله‌های تکامل انسانی را طی کنند.

دین به عنوان «یگانه مرجعِ بی‌نقص در راهنمایی بشر» تمام لوازم، شرایط و ابزار ساخت یک جامعه الهی را بیان کرده و این قوانین را در قالب «کتاب» به انبیا داده تا بیایند و جامعه‌ای در خورِ شأن انسان بسازند.

بعد از انبیا، اولیایء الهی نیز متکفّل همین وظیفه خطیرند بوده و مأمور به دستگیری از انسان‌ها در قالب ایجاد یک نظام و جامعه اسلامی می‌باشند.

بر اساس قاعده امامت، خداوند متعال، در عصر غیبتِ حضرت حجة‌بن‌الحسن‌المهدی (روحی‌فداه) انسان‌ها را بی راهنما و رهبر رها نکرد، بلکه ولایت خود را به فقهای عظیم‌الشأن اسلام اعطا کرده تا ایشان خط انبیا و امامان معصوم را ادامه دهند. در عصر غیبت، وظیفه ولی‌ّ‌فقیه، بی کم و کاست، همان وظیفه انبیا و اولیا، یعنی ایجاد کارخانه انسان‌سازی است.

ویژگی های کتاب:

این کتاب، به موضوعاتی که به عناوین آن در چند سطر بالا اشاره شد، پرداخته است. محتوای کتاب، همه از بیانات ارزشمند رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای می‌‌باشد. در این کتاب، سعی بر دقت در گزینش و چینش بیانات معظم‌له، بر اساس نگاه کلان ایشان به موضوع «ولایت و انسان‌سازی» بوده است.

حجم پایین و مطالب گزیده ای و پر محتوای آن از دیگر ویژگی این اثر می باشد که خواننده می تواند در زمان کم مطالب پر باری را یاد بگیرد.

قلم روان و ساده نیز دیگر ویژگی این اثر می باشد.

برشی از کتاب:
نویسنده در صفحه 107 این اثر و در موضوع گستره ولایت فقیه چنین می نویسد:

حدود ولایت و حاکمیت فقیه، همان حدود فقه است، تا هر جای زندگی بشر که فقه اسلامی، یعنی احکام الهی گسترده است، ولایت و حاکمیت فقیه هم تا همانجا گسترده است و چون می‌دانیم که فقه اسلامی هیچ امری از امور زندگی بشر را از حکم الهی بیرون نمی‌داند و همه مسائل سیاسی، اقتصادی، فردی و اجتماعی مشمول حکم الهی است، پس حاکمیت ولی‌فقیه هم شامل همه امور فردی و امور اجتماعی و امور سیاسی و امور اقتصادی و امور نظامی و امور بین‌المللی و همه چیزهایی است که در قلمرو حکم اسلامی و شرعی است.

موسسه انتشارات شهید کاظمی کتاب «ولایت و انسان سازی» برگرفته شده از بیانات مقام معظم رهبری نوشته اسماعیل فخریان را در 139 صفحه با شمارگان 1000 نسخه به قیمت 28000 تومان روانه بازار نشر کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه این کتاب به آدرس قم، خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه اول، فروشگاه 131 مراجعه و یا با شماره تلفن: 37840844-025 تماس حاصل نمایند.

جهت تهیه کتاب از طریق سایت رسمی انتشارات شهید کاظمی (https://nashreshahidkazemi.ir) و یا سایت manvaketab.ir و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را تهیه کنند.

ارسال نظرات