۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۷۰۲۱۸۷

«اصول اقتدار» روایت گوشه ای از اقتدار ایران اسلامی/نمونه ای برای جهاد تبیین

«اصول اقتدار» روایت گوشه ای از اقتدار ایران اسلامی/نمونه ای برای جهاد تبیین
این کتاب پیاده شده سخنرانی حجت الاسلام راجی در همایش جهاد تبیین است که در اختیار مردم عزیز قرار می گیرد تا با گوشه ای از قدرت و اقتدار ایران عزیز آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب اصول اقتدار به نویسندگی سید محمدحسین راجی است که با همکاری حجت الاسلام صالح پرور و قدیری و به همت اندیشکده راهبردی سعداء در ۸۰ صفحه چاپ و منتشر شده است.

این کتاب پیاده شده سخنرانی حجت الاسلام راجی در همایش جهاد تبیین است که در اختیار مردم عزیز قرار می گیرد تا با گوشه ای از قدرت و اقتدار ایران عزیز آشنا شوند.

جریان تبیین یک جریان خیلی مهم و مقدس و منتسب به اهل بیت و حتی انبیا الهی است و اگر کسی امروز نتواند این مهم را به خوبی انجام دهد در مدینه هم اگر می بود نمی توانست از جریان حق به خوبی دفاع کند. امامان معصوم ارزش زیادی برای تبیین قائل بودند و همواره یاران و اصحاب خود را نسبت به حراست از مکتب تشویق می‌کردند؛ کاری که علمای تاریخ تشیع نیز انجام می دادند و هر زمانی که گره ای در ذهن مردم به وجود می‌آمد ورود کرده و آن گره را باز و شبهه را برطرف می کردند.

علما وقتی می دیدند چه مسئله‌ای مردم را از دین خارج می کند ورود کرده و آن شبهه را تبیین می کردند که امروزه نیز یکی از مهمترین گره های ذهنی شبهات، در حوزه انقلاب اسلامی است.

عملکرد برخی از مسئولین و هجمه همه جانبه دشمن در ذهن برخی از مردم این مطلب را قرار داده است که ایران ضعیف ترین کشور است؛ در حالی که با کمی مطالعه و دقت در اطراف به قدرتمندی جمهوری اسلامی پی خواهیم برد.

وظیفه علما، روحانیون، اساتید، نخبگان و همه مردم آگاه و بصیر این است که جهاد تبیین کنند؛ جهادی که اگر در طول دوران بعد از آغاز غیبت ولیعصر اتفاق نمی‌افتاد امروز نامی از تشیع باقی نمانده بود. امروز باید برای رفع گره های ذهنی مردم تلاش کرد.

امروز مهمترین چالش ذهنی این است که نظام جمهوری اسلامی در این سال‌ها ناکارآمد بوده است و لذا اگر کسی امروز در زمینه اقتدار و امیدآفرینی ناشی از قدرت واقعی کشور ملت را روشن کرده و تبیین کند جهادی بزرگ انجام داده است.

کتاب «اصول اقتدار» روایت گوشه ای از اقتدار ایران اسلامی

برشی از کتاب

برخی جریان عین الاسد را کوچک تلقی می کنند در حالی که این اقدام یوم الله و یکی از روزهای بزرگ پیروزی جبهه حق بر باطل در طول تاریخ بود. پس از جنگ جهانی دوم تا کنون آمریکا بیش از ۱۰۰ جنگ به راه انداخته است که طی آن هیچ کشوری جرأت نکرده به سمت هیچ کدام از پایگاه‌های نظامی آمریکا حتی یک تیر پرتاب کند.

در دوران جنگ سرد چندین جنگ نیابتی بین آمریکا و شوروی رخ داد که در این جنگ ها هم هیچ کشوری به خود اجازه حمله به پایگاه های نظامی آمریکا را نداد اما جمهوری اسلامی پایگاه مهم عین الاسد را با شرایط ویژه ای که داشت موشک باران کرد.

نکته عجیب تر ماجرا آنجا است که ترامپ روز قبل از حمله ایران به عین الاسد در توئیتی اعلام کرد که در صورت حمله ایران ۵۲ نقطه در ایران مورد هدف واقع خواهد گرفت؛  قطعاً اولین نقطه بیت رهبری بود. فردای روز حمله به عین الاسد برای اولین بار صحبت مقام معظم رهبری در حسینیه ایشان به صورت زنده پخش شد و معنای آن بسیار روشن بود. اگر جرأت دارید بزنید. انسان چقدر می‌تواند مطمئن باشد. اگر کسی حتی یک درصد احتمال بدهد که بخواهند بزنند چنین کاری انجام نمی دهد. این یعنی آمریکا 100درصد جرأت نمی‌کند بزند.

ارسال نظرات