۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۷۰۲۰۹۷
از سوی موسسه یادبود امام خمینی؛

مراسم بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در لداخ کشمیر برگزار شد

مراسم بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در لداخ کشمیر برگزار شد
مراسم بزرگداشت چهل و سومین فجر پیروزی انقلاب اسلامی از سوی موسسه یادبود امام خمینی(ره) در لداخ کشمیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت چهل و سومین فجر پیروزی انقلاب اسلامی از سوی موسسه یادبود امام خمینی(ره) و با حضور علما، شخصیت های فرهنگی سیاسی و شخصیت های منطقه در مسجد جامع کارگل لداخ کشمیر برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط قاری و حافظ قرآن کریم مهدی ناصری آغاز، سپس شعراء معروف هندی از جمله محمد حسین راهنما، جناب اکبر علی خان شاهین، جناب ناصرالدین خفی، جناب هادی بلتی و خمار تومیلی سروده های خود را در خصوص انقلاب اسلامی تقدیم علاقه مندان حاضر در مراسم کردند و پس از آن سخنرانان نقش محوری امام راحل(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی و ثمرات آن در طول چهل و سه سال گذشته را تشریح کردند.

حجت الاسلام والمسلمین جناب شیخ صادق رجائی رئیس موسسه یاد بود امام خمینی(ره) کشمیر هند در سخنان خود با بیان این که شعراء عزیز در سروده های خود، نقش های برجسته انقلاب اسلامی را بهتر و بیشتر تبیین کنند و با الگوی گرفتن همچون علامه اقبال لاهوری اشعار انقلابی بی نظیر خلق کنند و بسرایند، افزود: اشعار وسیله ای موثر در خلق حماسه و نقش عمده ای در پیروزی انقلاب ها دارد و در دل و زبان مردم جای می گیرد.

وی ادامه داد: پیروزی انقلابی اسلامی به رهبری مرجع فقید و رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) که این موسسه نیز با نام گرامی ایشان مزین شده است، موهبتی بی نظیر به مردم جهوری اسلامی ایران بوده است و این عنایت بخاطر اتکای مردم به مرد صالح، صبوری و استقامت در راه مبارزه با قدرت های باطل بدست آمده است.

یاد آوری می شود که این مراسم با دعای فرج امام زمان، سلامتی مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله سید علی خامنه ای و دیگر مراجع و آرزوی پیروزی برای رزمندگان و جهبه حق در برابر باطل، پایان یافت./988/

ارسال نظرات