۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۷۰۱۸۰۲
حجت الاسلام روانبخش در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

بیانیه ای در راستای دکترین «هزار خنجر»

بیانیه ای در راستای دکترین «هزار خنجر»
حجت الاسلام روانبخش با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها اخیرا به دکترین هزار خنجر علیه ایران دست یافته اند، انتشار بیانیه کذایی را نیز در همین راستا عنوان کرد.

اشاره: در ابتدای دهه فجر، مجمع روحانیون مبارز و مجمع مدرسین و محققین بیانیه‌ای صادر کرد که بزرگان و صاحب نظران در مقابل آن موضع گرفتند. در این بیانیه نقدهایی به جمهوری اسلامی وارد شده که همه آنها به دولت‌ها باز می‌گردد اما آنچه مدنظر نویسندگان بیانیه بوده، اتهام زدن به رهبری است.

در راستای تحلیل این بیانیه، خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با حجت الاسلام قاسم روانبخش، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی به گفت‌وگو پرداخته است.

رسا ـ همانطور که مستحضر هستید، بیانیه‌ای مشترک توسط مجمع روحانیون مبارز و مجمع مدرسین و محققین صادر شده است؛ به نظر شما هدف از صدور این بیانیه چیست؟

هم صدور این بیانیه خوب است و هم اینکه به این مطالب توجه دارند چیز خوبی است اما این بیانیه، باید در دولت گذشته به خصوص در بهمن ۹۹ منتشر می شد نه اینکه پس از گذشت ۶ ماه از دولت آقای رئیسی منتشر شود. چیزی که از این بیانیه برداشت می‌شود، انتقام سیاسی است ولی اگر در سال‌های گذشته منتشر شده بود، برخی از این ایرادات ممکن بود وارد باشد چرا که نکات مذکور در این بیانیه، به شخص رئیس جمهوری قبلی بازمی‌گردد و من فکر می‌کنم اگر در انتخابات یک اصلاح‌طلب رئیس جمهور شده بود، مثلاً آقای همتی یا مهرعلیزاده و دولت فعلی در ادامه راه انقلاب خواران قرار می‌گرفت، چنین بیانیه‌هایی صادر نمی‌شد بلکه وضع موجود را تحسین می‌کردند.

حدود هفت یا هشت ماه گذشته اسرائیلی‌ها دکترینی مطرح کردند تحت عنوان «هزار خنجر». آنها به این نتیجه رسیدند که هر سیاستی علیه ایران اعمال می‌کنند، ایران توانایی مقابله با آن را دارد و آن را به فرصت تبدیل می‌کند؛ جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی، ترور، جنگ نظامی، جنگ نیابتی داعش علیه ایران و مسائل دیگر به گونه‌ای خواهد شد که با رهبری حکیمانه حضرت آقا به نفع ایران ورق برخواهد گشت. آنها به این نتیجه رسیدند که باید دکترین هزار خنجر را در پیش بگیرند به گونه‌ای که هزار خنجر با هم وارد کنند بلکه یکی از آنها به قلب نظام وارد شود.

به نظر من انتشار این بیانیه آن هم در این زمان، در راستای همان سیاست هزار خنجر است. این دو مجموعه هر دو لیبرال هستند هرچند که عمامه به سر دارند به گونه‌ای که در حوزه علمیه لیبرال‌های حوزوی و در عرصه سیاست، همان طرفداران اندیشه‌های غربی و برون‌مرزی هستند. به عبارتی می شود گفت اینها پادوهای فکری غربی‌ها در داخل هستند و این بیانیه نیز در راستای همان دکترین هزار خنجر است. این بیانیه سر تا پایش سیاه‌نمایی است و در فتنه ۸۸ نیز برای زمین زدن انقلاب همین افراد بیانیه‌ای صادر کردند که اگر نویسنده اش مشخص نبود، احساس می‌کردیم این بیانیه از سوی سیاستمداران آمریکایی و صهیونیستی نوشته شده است.

 

صعود چهل ساله

 

رسا ـ در بخشی از این بیانیه آمده «آیا اگر جمهوری اسلامی نبود، این پیشرفت‌ها صورت نمی‌گرفت!»؛ نظر شما چیست؟

در این بیانیه پیشرفت‌هایی که برای انقلاب اسلامی در طول سالیان پدید آمده و هیچ کس نمی‌تواند در آن خدشه کند، اینها می‌گویند اگر این نظام هم نبود این پیشرفت‌ها پدید می‌آمد در حالی که اگر یک نفر مقایسه منصفانه‌ای بین ایران فعلی و مصر یا مثلاً ترکیه داشته باشد، خواهد دید ایران علی‌رغم دشمنان داخلی و خارجی که داشته، چه پیشرفت هایی کرده است. سایر کشورها حتی امارات و عربستان سعودی نیز از ما عقب‌تر هستند و این پیشرفت در حالی است که ما در مقابل تحریم‌های کمرشکن ایستادگی می‌کنیم و در داخل نیز کشور تحت سیطره همین غرب گرایان و سیاست‌های آنها بوده است.

تعجب است که اینها با این صراحت دستاوردها را رد می‌کنند. به عنوان نمونه، ما ۵۰ سال حکومت پهلوی را پشت سر گذاشتیم که به راحتی نفت ۶ میلیون بشکه به فروش می‌رسید و پولش در اختیار دربار بود، معادن در دست خارجی‌ها به تاراج می‌رفت، نفت ما به اسرائیلی‌ها می‌رسید و مردم با اینکه بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون بودند، اما از بهداشت، درمان، آب، سواد و علم بی‌بهره بودند. امروز کشوری که ۴۰ سال درگیر با آمریکاست و با تحریم‌های فلج‌کننده مقابله می‌کند، اینگونه ایستادگی کرده و آنچنان پیشرفت‌هایی داشته که قابل قیاس با گذشته نیست و نه فقط با گذشته خودمان، بلکه با سایر کشورها نیز قیاس نمی‌شود.

بنیانگذاران دیپلماسی ذلت

از سیاست خارجی این افراد ذلت و زبونی می‌بارید. اینها همین بانیان وضع موجود هستند و علیرغم دادن هزاران امتیاز به غرب، هیچ دستاوردی نداشتند. اینها در فروش عزت ملی روی قاجار و پهلوی را سفید کردند و حداقل گذشتگان اگر چیزی را می‌فروختند، حداقل یک چیز به دست می‌آوردند اما اینها همه چیز را به باد دادند و دیگر حق ندارند از عزت ملی سخن به میان بیاوردند. کسانی که مقاله می‌نوشتند و می‌گفتند امام را باید به موزه تاریخ بسپاریم و کار امام تمام شده، در این بیانیه از امام دفاع می‌کنند؛ همچنین این افراد از مارکس مارکسیست‌تر هستند و نوشته اند اگر مارکس گفته دین افیون توده‌ها است، ما فراتر می‌رویم و می‌گوییم دین افیون دولت‌ها هم هست! حالا همین افراد در این بیانیه برای امام و دین دلسوزی می‌کنند.

برای چه اسم امام خمینی را می‌آورند؟ برای اینکه امام زنده را زیر سؤال ببرند. کسی فکر نکند که دل اینها برای امام تنگ شده و می‌سوزد؛ خیر! اینها اگر امام هم بود، با او مخالفت می‌کردند همان طور که در زمان حضور ایشان مخالفت‌های صریح با ایشان داشتند. این ها زیر پرچم آمریکا سینه‌خیز می‌رفتند و بر چکمه‌های آمریکایی‌ها بوسه می‌زدند اما اکنون مدافع انقلاب و دیپلماسی عزتمندانه شدند! اینها همان کسانی هستند که در مقابل آمریکا التماس می‌کردند ولی امروز حرف از دیپلماسی عزت می زنند و راهکار برای دیپلماسی عزت مندانه ارائه می‌دهند تا نظام را مقصر جلوه دهند.

 

نرخ فقر کشوری

 

رسا ـ نکته دیگری که در این بیانیه به چشم می‌خورد، اشاره به افزایش فقر است. برای این بند چه توضیحی دارید؟

بله؛ در ادامه بیانیه می‌گویند ما روی منابع نفت و گاز سرشار نشسته‌ایم و از موقعیت جغرافیایی و سیاسی راهبردی و عالی برخوردار هستیم؛ همچنین می‌گویند با این همه سرمایه‌های عظیم ملت ما، لحظه به لحظه بر حجم فقر ملت افزوده می‌شود و متوسط جامعه به سمت فقر می‌روند. سوال من این است که این دریای نفت و گاز در همین شش ماه اخیر پدید آمده یا ۸ سال گذشته هم بوده؟ مهمترین نقطه راهبردی سیاسی جغرافیایی در این ۶ ماه پدید آمده یا هشت سال پیش هم بود؟ آیا اینکه متوسط جامعه به سمت فقیر شدن می‌روند، در این ۶ ماه صورت گرفته یا پیش از این هم اینگونه بود؟

ما یادمان هست که به خاطر یک مرغ مردم باید ساعت‌ها در صف می‌ایستادند. این در دولت اصلاحات هم بود و مردم باید شب می‌رفتند جلوی مصالح فروشی می‌خوابیدند تا صبح بتوانند سیمان بخرند. این‌ها معمار این نوع زندگی برای مردم هستند و جالب اینکه همین‌ها برای مردم دلسوزی می‌کنند که مردم دارند فقیر می‌شوند! اتفاقاً در این ۶ ماه است که دولت تلاش گسترده انجام داده و بالاخره یک ثباتی به بازار داده است، هرچند که این گرانی‌ها را نمی‌شود با این سرعت کنترل کرد. چاه‌ها و چاله‌هایی که این جماعت در مسیر مردم کندند، حالا حالاها درست نمی‌شود. ماهی ۱۰ هزار میلیارد تومان سررسید بدهی‌های دولت قبل است که این دولت باید پرداخت کند.

به نظر من اینها می‌خواهند با جوسازی، مشکلات را به گردن دیگران بیندازند و خود را تطهیر کنند. به نظرم بهتر بود این را دو سه سال بعد منتشر می‌کردند که کمی از حافظه‌ها پاک شود که چه کار با مردم کردند. دولت امروز در حال کار کردن است و اینها از همین می‌ترسند که مبادا تلاش دولت نتیجه دهد و بعدها نتوانند بیانیه‌ای در راستای تخطئه جمهوری اسلامی صادر کنند، اما نمی دادند که این بیانیه‌ها به خودشان باز می‌گردد.

 

آ / این بیانیه در راستای دکترین هزار خنجر است

 

دیکتاتورها حرف از جمهوری می‌زنند

در ادامه به جمهوریت نظام اشاره کردند که جمهوریت نظام در خطر است. اتفاقات این گونه نیست و رهبر معظم انقلاب همانگونه که پای اسلامیت نظام ایستاده، جمهوریت نظام را نیز تثبیت کرده است و در مقابل دیکتاتوری‌ها ایستادگی کرده است. در سال ۶۹ آقای مهاجرانی معاون حقوقی هاشمی بود و مقاله‌هایی نوشتند و تلاش‌هایی کردند که باید قانون اساسی تغییر کند و ریاست جمهوری مادام العمر شود. هدفشان این بود که هاشمی را مادام العمر رئیس جمهور کنند و رأی مردم را کنار بگذارند ولی همان موقع از رهبری تودهنی خوردند و رهبری فرمود به خاطر یک نفر قانون تغییر نمی‌کند.

سال ۷۵ نیز هاشمی خدمت رهبری رسید و همان موقع نیز از رهبر تو دهنی خورد. پیشنهاد داد که «معلوم نیست بعد از من چه کسی رئیس جمهور شود؛ اگر من و شما توافق کنیم، ما می‌توانیم هر کسی را که خواستیم از صندوق بیرون بیاوریم» ولی رهبری فرمودند که من رأی مردم را زینتی نمی‌دانم و نام هرکسی از صندوق‌ها خارج شود، با او کار می‌کنم.

رسا ـ سند این مطلب کجاست؟

این خاطره را یکی از حضار در جلسه خصوصی با آقا برای من تعریف می‌کرد. حدود هشت نفر در ایام فتنه ۸۸ از طلبه‌های حوزه خدمت رهبری رفتند و یکی از آقازاده‌ها که در آن جلسه بود همین پیشنهاد را به رهبری داد و آقا فرمودند: سال‌ها قبل همین جایی که شما نشستید، آقای هاشمی نشسته بود که این پیشنهاد را داد و من گفتم رأی مردم زینتی نیست؛ هر که رأی بیاورد من با آن کار می‌کنم. در مجلس ششم همین افرادی که دم از جمهوریت می‌زنند، با تقلب و تخلف خود را به درون مجلس بردند. اینها اصلا مردم را قبول ندارند؛ شما وقتی ادبیات آنها را با مردم نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید اگر مردم به آنها رأی دهند، ملت رشید ایران هستند ولی اگر به آنها رأی ندهند، نادانند.

اگر مردم را قبول دارند باید توجه داشته باشند همین مردم هستند که اینها را دور انداختند. آرای همتی را ما در انتخابات دیدیم که چند درصد رأی آورد و این مردم بودند که شما را کنار انداختند. مدیریت شما امتحان شده است و من نمی‌دانم با این بیانیه به دنبال اثبات چه چیزی هستند. خوشبختانه به رغم تهاجم اصلاح‌طلبان و غرب گرایان به دین و قانون اساسی، با حکمت و علم رهبر انقلاب این کشور و انقلاب ما ریشه دوانده نه فقط در ایران بلکه در سایر کشورهای جهان و آمریکا و اسرائیل و نوکرانشان در داخل از این موفقیت چشمگیر ناراحت هستند؛ ما به آنها می‌گوییم عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید. ما ان‌شاءالله پیروز خواهیم بود و نقشه‌های اینها نقشه بر آب خواهد شد و سیاست هزار خنجر را ما با صد هزار خنجر پاسخ خواهیم داد.

ارسال نظرات