۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۷۰۰۵۷۸
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

امروز ایران، نقشه راه همکاری خود را با دیگران تعریف می‌کند

امروز ایران، نقشه راه همکاری خود را با دیگران تعریف می‌کند
امام جمعه موقت تهران گفت: بر خلاف آنچه برخی تحلیلگران قلم می زنند، این جمهوری اسلامی است که در چارچوب منافع ملی نقشه راه همکاری خود را با دیگران تعریف می‌کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های عبادی سیاسی امروز با اشاره به مقام و منزلت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها گفت: شخصیتی که به اعتراف محدثین و علمای عامه و شیعیان آیه مبارکه «إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً» درباره ایشان، پدر بزرگوارشان، همسر و دو فرزندش نازل شده است؛ محدث برجسته اهل سنت در کتاب درالمنثور، این روایت را نقل کرده است که پیغمبر فرمود این آیه در وصف من، علی، فاطمه و حسن و حسین نقل شده است.

وی افزود: همچنین فخر رازی در تفسیر کبیر ماجرای مباهله را نقل می‌کند که حسین علیه السلام در آغوش پیغمبر، دست حسن سلام الله علیه دست در دست ایشان، فاطمه علیها السلام پشت سر و امیرالمومنین علیه السلام پشت همه در حرکت بودند و پیغمبر همان عبای مشکی را بر تن داشت که در هنگام نزول آیه تطهیر بر شانه مبارکش بود و خمسه طیبه زیر آن بودند.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین ادامه داد: چه زیبا است نامگذاری روز میلاد بانویی که مظهر طهارت، پاکی، صداقت، شجاعت، دانش، معرفت و پاکدامنی است به نام روز زن؛ جامعه زنان ما باید در اقتدا به این بانوی بزرگ سخت بکوشند و جدی باشند، در حوزه رابطه با نامحرمان حفظ حدود شرعی کنند چونکه یکی از اصول حفظ نهاد خانواده است.

وی با اشاره به اینکه نهاد خانواده با حفظ عفاف و حجاب پاس داشته می‌شود، تصریح کرد: ما مادران، خواهران و همسران شهدا را می‌بینیم که بالاترین نقش را در حفظ هویت ملی و دینی و اسلامی این کشور و جهان اسلام داشتند؛ ارزش‌های امروز جامعه ما مرهون تلاش، ایثار و حضور به هنگام و خدمات انسان‌ساز مادران ماست که راه فاطمه زهرا سلام الله علیها و زینب کبری علیها السلام مشعل پرفروغی فراروی آنان بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد همچنین خاطرنشان کرد: خواهران و مادران بزرگوار بدانند حفظ اقتدار و عزت ملی و اسلامی مرهون حفظ نهاد خانواده است؛ جامعه پردازی بدون نگاه به خانواده، تحقق پیدا نمی‌کند و زنان این سرزمین مدیران و آموزگاران این مدرسه هستند.

وی در ادامه به سفر رئیس جمهور به مسکو اشاره و عنوان کرد: این سفر و مانور مشترک نیروی دریایی جمهوری اسلامی، چین و روسیه، پیام‌آور تحولات مهمی در آینده منطقه و جهان است؛ هزاره سوم از منظر نظریه‌پردازان رشته‌های مختلف، هزاره آسیا است و این قاره با در اختیار داشتن بالاترین جمعیت در کره خاکی، از جایگاه بسیار ممتاز و برجسته ای برخوردار است.

امام جمعه موقت تهران نقش جمعیت در تحولات سیاسی و اجتماعی آینده را تعیین کننده دانست و افزود:  سازمان ملل پیش بینی کرده تا سال ۲۰۵۰ جمعیت مسلمانان از پیروان سایر ادیان و مکاتب پیشی می‌گیرد و این وزن جمعیتی نقش مهمی در جابجایی معاملات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد.

وی همچنین در ادامه به بیان آمارهایی پرداخت که نشان می‌دهد آسیا به عنوان قطب تأمین کننده انرژی نقش بسزایی در جهان دارند و بنابر پیش بینی‌ها، سهم تولید ناخالص در این قاره تا سال ۲۰۴۰ از مرز ۵۲ درصد فراتر رود که یعنی آسیا به تنهایی بیش از ۵۰ درصد از تولید ناخالص داخلی دنیا را در اختیار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد به بیان دلایل مختلفی پرداخت که لزوم ارتباط ایران با کشورهای منطقه به خصوص روسیه و چین را مشخص می‌کند و تأکید کرد: ما باید در چارچوب منافع ملی با آنها ارتباط داشته باشیم و این برای ایرانی که امروز در موضع قدرت قرار دارد مشکل‌ساز نخواهد بود.

وی در پایان گفت: مانور مشترک نیروی دریایی ما با نیروی دریایی چین و روسیه می‌تواند در ارتقاء سطح امنیت منطقه نقش مهمی را ایفا کند؛ بر خلاف آنچه برخی تحلیلگران قلم می زنند، این جمهوری اسلامی است که در چارچوب منافع ملی خویش نقشه راه همکاری خود را با دیگران تعریف می‌کند و به مذاکره می‌نشیند و با استقبال حاکمان و حکمرانان آنها روبرو می‌شود.

ارسال نظرات