۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۷۰۰۰۰۷
نماینده ولی فقیه در اصفهان:

رهبر انقلاب در بحران‌ها هدایت‌گر جامعه هستند

رهبر انقلاب در بحران‌ها هدایت‌گر جامعه هستند
اصفهان ـ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: رهبر معظم انقلاب در همه عرصه‌ها به ویژه شرایط بحرانی راهنما و رهبر ما و هدایت‌گر جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان، با اشاره به 24 دی ماه سالروز انتصاب رهبر معظم انقلاب از سوی امام خمینی به امامت جمعه تهران در سال 58 گفت: رهبر انقلاب حتی پس از اینکه به عنوان رهبر معظم انقلاب منصوب شدند همچنان فعالیت خود به عنوان امام جمعه ادامه دادند.

وی در ادامه افزود: برخی افراد به رهبر معظم انقلاب پیشنهاد دادند کسی را به عنوان امام جمعه تهران منصوب کنند اما ایشان اصرار داشتند مقامی که از سوی امام خمینی(ره) به ایشان عطا شده است را حفظ کنند و امیدوار هستیم تا سال‌های سال در این جایگاه بمانند، ایشان در بسیاری از بحران ها عامل حیات جامعه بوده‌اند.

آیت الله طباطبایی نژاد خطبه خوانی خالصانه و شجاعانه رهبر معظم انقلاب در جریان فتنه سال 88 را عامل شکل گیری حماسه 9 دی در کشور و برچیده شدن بساط فتنه دانست و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در همه عرصه‌ها به ویژه شرایط بحرانی راهنما و رهبر ما و هدایت‌گر جامعه هستند و از خداوند می‌خواهیم وجود ایشان را برای همه جامعه اسلامی محفوظ بدارد.

امام جمعه اصفهان در ادامه با اشاره به اهمیت نماز جمعه در جامعه بر ضرورت ترغیب و تشویق فرزندان از سوی والدین برای حضور در نماز جمعه تأکید کرد و گفت: نماز اول وقت در مسجد و نماز جماعت اولویت‌های مهمی در مسأله اقامه نماز است که باید به آن توجه داشت. مساجد باید علاوه بر اقامه نماز و عبادت محلی برای مشورت، حل مشکلات اهالی محل، رسیدگی به مشکلات فقرا و کارآفرینی باشد.

وی با بیان اینکه هرکسی به اندازه سهم و توان خود باید در زمینه رفع مشکلات جامعه تلاش کند، تصریح کرد: مسجد سنگر عبادت است و با توجه به بهبود شرایط کرونایی شاهد برگزاری نماز جماعت در مساجد هستیم، حضور کودکان و نوجوانان در مساجد و آشنایی با نماز و عبادت و مساجد عاملی برای کاهش خسارت‌های اجتماعی است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به سالروز رحلت حضرت ام البنین(س) اظهار کرد: ایشان بانوی بزرگی است که بر همه ما منت دارد چرا که فرزندانی تربیت کردند که در راه امام حسین (ع) و برای اسلام فداکاری کرده و جان خود را فدا کردند، این روز به نام مادران و همسران شهدا نامگذاری شده و همه ما باید قدردان مادران و همسران شهدا باشیم./1304/پ201/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات