۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۶۹۹۹۱۶
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

حوزه علمیه تربیت امام جمعه و جماعت را در دستور کار قرار دهد

حوزه علمیه تربیت امام جمعه و جماعت را در دستور کار قرار دهد
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: حوزه علمیه باید رویکرد تربیت طلاب را اصلاح کند؛ یعنی تربیت امام جماعت و جمعه را به عنوان مظاهر تربیتی در دستور کار قرار دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، پیش از ظهر امروز در دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علماء بلاد که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، گفت: فرهنگ اجتماعی ما دچار آسیب هایی شده است که نیازمند راهکارهای راهبردی است، به نظر در مسیر طی شده در گام اول تصویر منسجم شده از روحانیت تصویر سیاسی، اجتماعی و تبلیغی باشد.

وی با اشاره به گام دوم انقلاب افزود: در گام دوم انقلاب جامعه روحانیت باید تصویر خود را تکمیل و اصلاح کند و باید دو ساحت رویکرد تربیتی و رویکرد اجتماعی را مجدد مورد بازخوانی قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری اظهار داشت: مردم باید به روحانیت به عنوان یک مربی و خادم نگاه کنند، در گذشته این دوجنبه خصوصاً خادمی و پناهگاه بودن بیشتر به ذهن مردم می آمد که لازم است این نگاه را تقویت کرد، البته هر دو ساحت به مسجد گره خورده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حضور طلاب در صحنه های اجتماعی تصریح کرد: حضور طلاب در صحنه های اجتماعی باید به سمت الگوی حضور اجتماعی رقم بخورد، چرا که دعوت در خدمت موثر خواهد بود و از طرفی توجهی به مسجد و پایگاه اجتماعی ما پیدا شده است، این رخداد را باید مغتنم بدانیم.

وی افزود: مسجد به نوعی خاستگاه و خانه روحانیت است، فضلای حوزه باید به میدان جهاد اجتماعی و میدان هجرت بیایند و خلأهای موجود را پرکنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در پایان خاطرنشان کرد: حوزه علمیه ما باید رویکرد تربیت طلاب را در این معیار اصلاح کند، یعنی تربیت امام جماعت و جمعه را به عنوان مظاهر تربیتی در دستور کار قرار دهد؛ ما برای انتخاب امام جماعت و جمعه کار بسیار مشکلی داریم.

ارسال نظرات