۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۶۹۹۳۱۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

سبک زندگی فاطمی در جامعه ترویج شود

سبک زندگی فاطمی در جامعه ترویج شود
لرستان-حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت ترویج سبک زندگی فاطمی تاکید کرد و گفت: حضرت فاطمه(س)الگویی برای همگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در مراسم سوگواری ایام فاطمیه در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه خرم‌آباد با تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س)، گفت: نظام ما نظامی نبوی و فاطمی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان بر ضرورت زنده کردن شعائر الهی تاکید کرد و افزود: این مهم نشان‌دهنده صفای باطن است و کسی که از سرچشمه تقوا برخوردار باشد نمی‌تواند در برپایی مجالس فاطمی مشارکت نکند.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان در این ایام میزبان شهدای گمنام است، خاطرنشان کرد: با حماسه و ایثار شهدا به تاسی از حضرت فاطمه(س) عزت و شرافت و سربلندی نصیب نظام اسلامی ایران شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه در شکل‌گیری شخصیت هر کسی سه امر وراثت، محیط و تربیت نقش دارد، گفت: افرادی به جهت وراثت در شرایط خوبی بودند اما گاهی محیط روی آنان تاثیر گذاشته و اجازه نداده شخصیت آنان به سمت ارزش‌های ایمانی سوق پیدا کند و نمونه این افراد فرزندحضرت نوح و فرزندان حضرت یعقوب(ع) است.

وی در ادامه اظهار کرد: برخی به جهت وراثت پیشینه خوبی ندارند اما یک معلم خوب روی آنان تاثیر می‌گذارد.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) در سه عامل شکل‌گیری شخصیتی یعنی وراثت، محیط و تربیت در اوج قله قرار دارد، گفت: به جهت وراثت پدرش رسول خدا(ص) و اشرف مخلوقات است و مادرش حضرت خدیجه است، از جهت محیط، محل نزول فرشتگان الهی و به لحاظ تربیتی پرورش یافته مکتب نبوی و علوی بود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی برضرورت تبیین و ترویج سیره فاطمی تاکید و عنوان کرد: سیره فاطمی برای ما الگو است و باید سیره آن حضرت را در مقام عمل پیاده کرد.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به کمالات زن و مرد ندارد و مسیر برای کمال زن و مرد فراهم است، عنوان کرد: زنان می‌تواند الگوی مردان و زنان تاریخ باشند.

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: ما در جامعه بشریت بانوان باحیا و با عفتی داریم که برای زنان و مردان الگو بوده، نمونه آنان مادران و همسران شهدا هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه ما باید پرچم‌های علوی و فاطمی را زنده نگه داریم، گفت: مناسبات ما در خانواده راستی، درستی و فضیلت‌ها باشد./۹۴۵۱/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات