۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۶۹۷۶۴۴

رییس سازمان تبلیغات اسلامی به پویش ملی کتابخوانی مثبت ۳ پیوست

رییس سازمان تبلیغات اسلامی به پویش ملی کتابخوانی مثبت ۳ پیوست
آیین افتتاحیه «پویش ملی کتابخوانی؛ مثبت۳» با حضور رییس سازمان تبلیغات اسلامی در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آئین افتتاحیه «پویش ملی کتابخوانی؛ مثبت ۳» با حضور حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از دلایل با افتخار پیوستن بنده به این پویش پرشور معنوی این است که باور دارم درست‌ترین راه در حل مسائلی که به مردم برمی‌گردد این است که این مسائل با مردم مطرح شود.

وی افزود: بنده همواره برای پیوستن به پویش کتاب انگیزه و آمادگی دارم، اما این پویش حکایت خاص‌تری دارد. چرا که این کتاب، کتابی درباره یکی از مسئله‌های امروز مردم و جامعه ایرانی است. این رویکرد که نباید با مردم درباره جمعیت سخن گفت رویکرد ناپسندی است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، ادامه داد: درست است که مشکل پیری جمعیت یک معضل جدی است و سالمند بودن اکثریت مردم یک جامعه خبر از آینده‌ای نگران کننده می‌دهد، اما می‌توان با ادبیات جمعیت با مردم سخن نگفت و در عوض درباره زیبایی‌های فرزندآوری، جذابیت‌های خانواده پرجمعیت، طراوت و شادابی جامعه سرشار از جوان صحبت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی صحبت از سبک زندگی از نوع حرف‌های خواستنی و بدون حاشیه را حق مردم دانست و گفت: زندگی با فرزندان بیشتر پررونق‌تر، جذاب‌تر، خواستنی‌تر، معنادارتر و منجر به رشد بیشتر خواهد شد. باید از این بعد نیز با مردم سخن گفت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: امروز افرادی دلسوزانه روی پنجه‌های خود ایستادند و دو قدم جلوتر جامعه را رصد می‌کنند و نگران آینده جمعیت کشور هستند. بهترین راه این است که این نگرانی را با مردم در میان بگذارند. این کتاب سر حرف‌های مهمی را با مردم باز می‌کند. به همین خاطر من نیز با افتخار به این پویش می‌پیوندم.

گفتنی است، چندی قبل روح‌الله عبداللهی، مدیر روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران در گفت‌وگویی درباره پویش کتابخوانی «مثبت ۳» گفته بود: موضوع محوری سازمان تبلیغات اسلامی، تمرکز بر فرزندآوری در جامعه است. با توجه به اینکه تهدید جدی پیش روی کشور نیز همین موضوع است، تلاش می‌کنیم با فرهنگسازی، برگزاری دوره‌های آموزشی، مشاوره، نشست‌های تخصصی و ... بر این موضوع ورود کرده و به صورت کارشناسی آن را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

وی همچنین اضافه می کند: اکنون جمعیت ایران در حال کاهش است و با این روند، میانگین متوسط سن کشورمان به رقم بالاتری خواهد رسید و این مسئله باعث کاهش نیروی انسانی جوان، کارآمد و کارآفرین خواهد شد و به عبارت ساده‌تر جامعه پیر خواهد شد. از این رو از فرصت‌های موجود استفاده می‌کنیم تا مردم در این زمینه تشویق شوند و آگاهی بیشتری از آسیب‌های حاصل از آن کسب کنند.  

عبداللهی با اشاره به شیوه‌ها و راهکار‌های گوناگون این مسئله بیان کرد: یکی از این راه‌ها انتشار کتاب «مثبت ۳» و برگزاری مسابقه کتابخوانی است. این کتاب به قلم حجت الاسلام سیدحسین موسوی به نگارش درآمده است. نویسنده در این اثر تلاش کرده با پاسخ به بسیاری از شبهات فکری، عقیدتی، ذهنی، اجتماعی، سیاسی و بسیاری از موضوعاتی که در حوزه فرزندآوری دغدغه و چالش جدی است، در خانواده‌ها اثرگذار باشد. بسیاری از خانواده‌ها به دلیل کمبود آگاهی‌های اجتماعی و فرهنگی و یا باور‌های غلط در زندگی‌های جدید و یا ترس از مشکلات پیش رو در حوزه فرزندآوری، همچنین تربیت و آینده آن‌ها سؤالات و ابهامات بسیاری دارند؛ از این رو این کتاب برای پاسخ به این سؤالات و ابهامات مناسب است.
ارسال نظرات