۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۶۹۶۰۹۵
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت مساجد در ترویج ازدواج

استفاده از ظرفیت مساجد در ترویج ازدواج
معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین، مشکلات اقتصادی و فرهنگی را از دلایل بی‌رغبتی جوانان به ازدواج دانست و خواستار تلاش همگانی در تشویق آنها به ازدواج شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در جمع مسؤولان ستاد نهضت ملی ترویج ازدواج، ضمن اشاره به آیه «و انکحوا الایامی ...» خاطر نشان کرد: برخی مفسرین از این آیه اینگونه استفاده کرده‌اند که بر پدر و مادر واجب است نسبت به ازدواج فرزندان خود اقدام نمایند و این نشان از اهمیت بالای امر ازدواج در نزد خداوند است.

وی با ابراز نگرانی از بی رغبتی جوانان به ازدواج، تصریح کرد: یکی از نگرانی‌های بزرگان و خانواده‌ها عدم رغبت جوانان به ازدواج است که البته این بی رغبتی دلایل متعددی دارد. مشکلات اقتصادی یکی از اموری است که سبب این بی رغبتی شده و باید به آن‌ها رسیدگی شود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: علاوه بر مشکلات اقتصادی که واقعاً سد راه جوانان برای ازدواج می‌باشد بحث گسترش فرهنگ ازدواج نیز  باید مورد توجه ویژه بزرگان و مسئولین قرارگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی ضمن اشاره به طرح نمتا در استفاده از ظرفیت مساجد، ابراز داشت: حقیقتاً استفاده از ظرفیت مساجد و ائمه محترم جماعات جهت ترویج امر ازدواج، کاری در خور و مبارک بوده و ما آماده همکاری در این زمینه‌ایم.

وی در پایان معضل پیری جمعیت را مورد اشاره قرارداد و خاطر نشان کرد: همه وظیفه داریم در زمینه تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری تلاش کنیم، تا با اتخاذ تدابیر مناسب، در آینده شاهد پیری جمعیت نباشیم.

ارسال نظرات