۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۹۵۲۰۴
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد؛

راهبرد انقلاب اسلامی دفاع از مظلوم و نگاه یکسان به شیعه و سنی

راهبرد انقلاب اسلامی دفاع از مظلوم و نگاه یکسان به شیعه و سنی
حجت الاسلام والمسلمین شهریاری گفت: امروزه حاکمیت ایران هیچ تفاوتی بین شیعه و اهل‌سنت کشور قائل نیست،کما اینکه نگاه جمهوری اسلامی ایران به شیعه و اهل‌سنت دنیاهم یکسان است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دیدار با مدیران و برنامه سازان رادیو وحدت با اشاره به پیشرفت های محور مقاومت در منطقه اظهار داشت: امروز محور مقاومت با حمایت های جمهوری اسلامی ایران، در منطقه به پیشرفت های شگرفی رسیده است و محور مقاومت دیگر یک محور منطقه‌ای نیست، بلکه یک محور جهانی است زیرا جمهوری اسلامی ایران جهانی فکر و جهانی عمل می کند.

وی افزود: امروز ایران اسلامی در مقابل قدرت‌های ستمگر مانند اسرائیل، آمریکا و انگلیس ایستاده است. دشمن در این چهل‌ساله تمام تلاش خود را برای ایجاد تفرقه و انحراف در کشور ما به کار برده است اما ایران این پیغام را به دنیا مخابره کرد که باید جلوی ظلم ایستادگی کرد و این درسی بزرگ برای تمام مستضعفین دنیا بود و می‌بینیم که امروز مستضعفین در جای‌جای دنیا داعیه مقابله با ظلم دارند و همه این‌ها نشأت‌گرفته از انقلاب پرشور سال ۵۷ جمهوری اسلامی ایران است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به هدف اصلی دعوت به وحدت، اظهار داشت: هدف اصلی ما از دعوت به وحدت و تقریب بین مسلمانان جهان شکستن هیمنه استکبار جهانی و این همان آرمان اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمین شهریاری تصریح کرد: در ایران شاهد تعایش همه ادیان از جمله مسیحی، یهودی و زرتشتی هستیم و قطعاً تعایش شیعه و اهل‌سنت به‌طریق‌اولی مورد نظر ماست. رادیو به‌عنوان یکی از بازوهای رسانه‌ای در ایران می‌تواند نشان‌دهنده تعایش بین شیعه و اهل‌سنت در ایران باشد و در برنامه‌سازی‌های خود به مؤلفه‌های تقریبی تاکید کند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: امروزه حاکمیت ایران هیچ تفاوتی بین شیعه و اهل‌سنت کشور قائل نیست کمااینکه نگاه جمهوری اسلامی ایران به شیعه و اهل‌سنت دنیا هم یکسان است و هرکجا مظلومی ببیند از آنها حمایت می‌کند و این همان راهبرد جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری تاکید کرد: شیعه و اهل‌سنت اشتراکات بسیار زیادی با هم دارند و مهم‌ترین نقطه اشتراک بین شیعه و اهل‌سنت قرآن و پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم است و البته که اختلافاتی هم وجود دارد اما باید دقت کنیم در مناظرات و گفتگوها ادب اختلاف را رعایت کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم کار گروهی از پژوهشگران مجمع جهانی تقریب و رادیو به‌منظور پاسخ به پرسش‌های کلیدی و شبهات موجود در زمینه وحدت شیعه و اهل‌سنت و ساخت برنامه‌های وحدت محور تشکیل شود.

خاطرنشان می‌شود در ابتدای این جلسه کاویانی مدیر رادیو وحدت به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه در حوزه وحدت پرداخت.

ارسال نظرات