۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۹۵۰۴۲
امام جمعه موقت اصفهان:

زاینده‌رود نیازمند مدیریت واحد آب است/آمریکا به تعهداتش پایبند نیست

زاینده‌رود نیازمند مدیریت واحد آب است/آمریکا به تعهداتش پایبند نیست
اصفهان ـ آیت الله مهدوی با اشاره به عدم پایبندی آمریکا به تعهداتش در برجام گفت: باید مشکل حوضه آبریز زاینده‌رود با مدیریت واحد و بدون تنش برطرف بشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان، با اشاره به اهمیت رعایت حدود الهی توسط افراد در جامعه، گفت: برخی در فضای مجازی مشغول شایعه پراکنی و تقطیع و هجمه علیه افراد از جمله بزرگان هستند و این موضوع میزان اعتماد به فضای مجازی را کاهش داده است.

آیت الله مهدوی در ادامه با تأکید بر لزوم رعایت حدود الهی از سوی مردم در جامعه، خاطرنشان کرد: حسن ظاهر تنها در یک موضوع محدود نیست و تنها به داشتن محاسن محدود نشده است و باید افراد از ارتکاب گناه پرهیز و واجبات را انجام بدهند. داشتن محاسن یکی از ملاک‌های حسن ظاهر است و همه مراجع معظم تقلید نیز به این موضوع توجه دارند.

خطیب جمعه اصفهان در ادامه افزود: اینکه شخص عملی که حکم احتیاط واجب دارد را ترک کند مانند ارتکاب فعل حرام است. مراجع تقلید اجازه کوتاه کردن محاسن را نداده و ما نیز از این فتاوا دفاع می‌کنیم، از ما انتظار سکوت نداشته باشید و باید حدود الهی را همه رعایت کنیم و لازمه عدالت ظاهری این مسأله است.

وی تشییع 370 شهید در اصفهان در 25 آبان سال 1361 را بیانگر ایثار و شجاعت و از خودگذشتگی مردم اصفهان دانست و اظهار کرد: آمریکا همچنان در حال عهدشکنی و کارشکنی برای اجرای برجام است و پایبندی به تعهداتش در برجام ندارد، آمریکا به دنبال قانونی کردن تحریم‌های بیشتر علیه ایران و همراه کردن بیشتر اروپا در این زمینه بود که مجلس انقلابی ما با مصوبه‌ای که داشت هم تعهدات برجامی را کمتر کرد و هم غنی سازی‌ها را آغاز کرد و مانع به ثمر نشستن توطئه‌ دشمنان و باعث افزایش اقتدار کشور شد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به توجه دولت به رشد اقتصادی از طریق اتکا به ظرفیت‌های داخلی و مبارزه با قاچاق کالا و واردات بی رویه، تصریح کرد: باید همه مردم یاری رسان دولت در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی باشند، دولت توجه ویژه به مقابله با تورم دارد و نمونه آن ابلاغیه رییس جمهور برای مهار قیمت خودرو است.

آیت الله مهدوی خواستار برخورد رییس جمهور با عاملان افزایش غیرقانونی قیمت خودرو شد و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات کشور مسأله آب است، اصفهان در این زمینه در شرایط بحرانی به سر می‌برد، کشاورزان ما به ویژه کشاورزان شرق اصفهان خسارتهای بسیاری دیده‌اند که باعث آزردگی خاطر همه ما شده است.

وی با بیان اینکه مردم یزد، خوزستان و چهارمحال و بختیاری را دوست و هموطن خود می‌دانیم، خواستار مدیریت واحد در حوضه آبریز زاینده رود شد و گفت: باید حل مشکلات آبی بدون تنش و با انجام مراحل قانونی صورت بگیرد، فضای میان مردم استانها دوستانه است و باید حقوق همه رعایت شود. حقوق کشاورزان اصفهانی نیز باید پرداخت شده و خسارتهای گذشته زا سوی دولت جبران شود./1304/پ۲۰۱/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات