۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۹۴۷۴۵
رئیس مرکز آموزش های دینی هند:

عمل، لازمه ایمان به خدا و رهبران معصوم است + تصویر

عمل، لازمه ایمان به خدا و رهبران معصوم است + تصویر
آیت الله رضوی در سخنانی مسلمانان را به مراعات حقوق خداوند متعال دعوت کرد و گفت: عمل، لازمه ایمان به خدا و رهبران معصوم علیهم السلام است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله سید شمیم الحسن رضوی رئیس مرکز آموزش های دینی هند و مدیر حوزه علمیه جوادیه بنارس هند، روز گذشته در همایش دانش آموزان علوم دینی که به همت مرکز آموزش های دینی (تنظیم المکاتب) در شهر کانپور شمال هندوستان برگزار شد، مسلمانان بویژه شیعیان را به مراعات حقوق خداوند متعال و ائمه طاهرین علیهم السلام دعوت کرد.

وی با بیان این که هنگامیکه ما شیعیان، اهل بیت اطهار علیهم السلام را پذیرفتیم باید برسخنان و دستوارات آن بزرگواران نیز عمل کنیم، گفت: محبت اهل بیت علیهم السلام مقتضی عمل می باشد که دوستداران به خواسته ها و سفارشات آن رهبران الهی عمل کنند.

این رهبر دینی مسلمانان هندوستان با اشاره به آیه ۲۵۶ سوره بقره: لا اِکْراهَ فِی الدّین؛ در دین اسلام هیچ جبری وجود ندارد، ابراز داشت: حق و راه هدایت بر همگان واضح و روشن است و خداوند متعال انسان ها را مختار خلق کرده است که هم می توانند ایمان بیاورند و شکر الهی کنند و هم می توانند کفر اختیار کنند و از خواسته های خداوند منان سرپیچی نمایند.

وی افزود: انسان مختار به انتخاب دین و یا بی دینی است، اما اگر گزینه دین را انتخاب کرد و وجود باری تعالی را پذیرفت آنوقت باید نماز را بخواند، روزه بگیرد، مناسک حج را بجا آورد، خمس و زکات را ادا نماید و همچنان اگر اهل بیت اطهار علیهم السلام را پذیرفت باید بر فرمایشات آن بزرگواران نیز عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی هاشم عابدی از سخنرانان دیگر این همایش در سخنان خود با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) که خداوند متعال به من دستور نه شی را داده است که یکی از آنها اخلاص در عمل در ظاهر و باطن می باشد، به توصیه سردار دلها شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: هنگامیکه ما به بلوغ فکری برسیم هرگز توجه نکنیم که کسی ما را می بیند بلکه توجه کنیم که خدا ما را می بیند.

وی افزود: مولانا سید غلام عسکری طاب ثراه بنیانگذار مرکز آموزش های دینی(تنظیم المکاتب) بنای نهاد دینی را با اخلاص کامل گذاشته بودند که امروز ما آثار آنرا حتی در خردسالان نیز ملاحظه می کنیم./988/

ارسال نظرات