۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۶۹۴۲۳۹
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

دولت ها نباید از سرمایه های مردم برای تأمین کسری بودجه خود استفاده کنند

دولت ها نباید از سرمایه های مردم برای تأمین کسری بودجه خود استفاده کنند
حجت الاسلام باقری بنابی با بیان اینکه بازار سرمایه بازار تخصصی بوده، گفت: نباید دولت‌های مختلف از بازار بورس و سرمایه‌های مردم برای تأمین کسری بودجه خود استفاده کنند.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به آغاز تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در به وجود آمدن وضعیت بورس دولت گذشته مقصر بوده، اما اکنون دولت سیزدهم روی کار آمده که باید وضعیت سازمان بورس را ساماندهی کند و پاسخگوی مردم باشد.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه و بورس، بازار تخصصی است، تصریح کرد: نباید دولت های مختلف از بازار بورس و سرمایه های مردم برای تامین کسری بودجه خود استفاده کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بارها به مسؤولان دولت گذشته تذکر دادیم که اتخاذ سیاست های اشتباه شما سبب ایجاد مشکلات مختلف اقتصادی مردم و از دست دادن سرمایه های مردم در بورس شده و امروز ما همین تذکرات را به مسؤولان کنونی خواهیم داد.

حجت الاسلام باقری بنابی بیان کرد: متأسفانه امروز افرادی مسؤولیت و مدیریت سازمان بورس را برعهده گرفته اند که چنان تخصصی در این زمینه ندارند، تا اینکه مشکلات عدیده و مختلف مردم در بورس را حل کنند، از این رو برخی تصمیمات عجولانه که درباره بورس گرفته و مدیرانی که برای آنها گذاشته سبب ایجاد مشکلات مختلفی برای بازار بورس شده است.

وی با بیان اینکه امروز اقتصاد کشور به اقتصاد شرطی تبدیل شده است، گفت: امروز مردم نمی دانند که سیاست ها و راهبردهای کلی دولت در مسائل اقتصاد چگونه است، زیرا که مدیران و مسؤولان فقط کلیاتی از مسائل اقتصادی را بیان می کنند، اما درباره جزئیات تصمیمات اقتصادی به ویژه در بورس مطلبی را ارائه نمی دهند و این امر سبب سردرگمی سرمایه گذاران در بازار بورس شده است.

حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به اینکه باید دولتمردان سیاست های اقتصادی کشور را به طور شفاف برای مردم بیان کنند، اظهار کرد: باید مردم و سرمایه گذاران شفاف و واضح بدانند که سیاست های کلی دولت در زمینه بازار بورس و اوراق بهادار چگونه بوده و تا یک سال آینده چه اتفاقی در بازار سرمایه روی می دهد.

وی با بیان که سردرگمی سرمایه گذاران و اتخاذ سیاست های غیر شفاف بورسی سبب ریزش های بسیاری در بازار سرمایه شده است، گفت: مجلس شورای اسلامی تحقیق و تفحص برای حفظ سرمایه های مردم را آغاز کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی جزئیات، معضلات و مشکلات سازمان بورس و اوراق بهادار را جمع آوری کرده و به تحقیق و تحفص درباره آن می پردازد.

حجت الاسلام باقری بنابی با بیان اینکه اتخاذ برخی تصمیمات سیاسی سبب ریزش بازار بورس شد، گفت: باید مسؤولان برای ایجاد آرامش در بازار سرمایه و حفظ سرمایه مردم با عقلانیت و به طور شفاف عمل کنند./998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
مدیرانی که از خدا و شرع نمی ترسند به شدت از فضای مجازی و افکار عمومی هراس دارند. ورود به مصادیق تا به نفع شما و فارس‌نیوز باشد، انتشار موجودی حساب یک پیرمرد بیچاره هم جایز است اما وقتی نام معاون و قائم مقام و اطرافیان شما مطرح باشد ممنوع است!
0
0