۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۶۹۴۱۵۸

برگزاری مراسم اهدای جوایز به ممتازین دوره های آموزش دینی در هند

برگزاری مراسم اهدای جوایز به ممتازین دوره های آموزش دینی در هند
مراسم اهدای جوایز به ممتازین دوره های آموزش دینی کوتاه مدت در شهر باونگر ایالت گجرات هندوستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید تحقیق حسین رضوی رئیس و موسس آموزش دروس امامیه باونگر گجرات از برگزاری مراسم اهدای جوایز به ممتازین دوره های آموزش دینی کوتاه مدت در شهر باونگر ایالت گجرات هندوستان خبر داد.

وی با بیان این که این مراسم در دو بخش زنان و مردان جداگانه برگزار شد و در مراسم زنان حدود هفتصد تن از زنان و در مراسم مردان حدود هزار نفر از مردان منطقه حضور داشته اند، گفت: به نفرات برتر نفر اول، دوم و سوم و اساتید این مرکز با تقدیم جوائز و گواهینامه تقدیر بعمل آمد.

این روحانی هندی با اشاره به این که چهارده نفر عضو اساسی این مرکز هستند، ابراز داشت: دروس دینی برای دو گروه سنی، هفت سال الی چهارده سال و پانزده سال به بالا تدارک دیده شده است که در گروه اول حدود دویست نفر و در گروه دوم حدود دویست و پنجاه نفر آموزش دینی می بینند.

وی افزود: علاوه بر این به طور مستمر هر یکشنبه ها یک ساعت قبل از نماز مغرب و عشاء، کلاس های هفتگی تشکیل می شود که حدود هفتاد و پنج الی صد نفر در آن کلاس ها حضور می یابند.

رئیس آموزش دروس امامیه گجرات با تاکید به این که این مرکز از شانزده سال پیش فعالیت های خود را آغاز کرده است و در حال حاضر حدود بیست و چهار کلاس درس تشکیل می شود و تقریبا شانزده معلم و معلمات به آموزش دروس دینی می پردازند که همه آنان فارغ التحصیل حوزوی اند، بیان داشت: عربی، عقاید، قرآن، تفسیر، اخلاق و احکام از موضوعات تدریس این مرکز شمار می روند.

وی ادامه داد: کتاب اصول عقائد برای جوانان اثر آیت الله مکارم شیرازی، آداب اسلامی و آموزش احکام حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده، علوم قرآن، سیره پیشوایان و دروس تفسیری آیت الله جوادی املی، جزء متون درسی این مرکز است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی با بیان این که مرکز اصلی این دروس مسجد خوجه شیعه اثنا عشری شهر باونگر گجرات می باشد و شرکت کنندگان از دانشجویان و تجار منطقه هستند، ابراز داشت: در حال حاضر چندین نفر از فارغ التحصیلان این مرکز در حوزه های علمیه عراق و جمهوری اسلامی ایران مشغول به تحصیل علوم و معارف اهلبیت علیهم السلام هستند./988/

برگزاری مراسم اهدای جوایز به ممتازین دورهای آموزش دینی در هند

ارسال نظرات