۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۶۹۲۳۴۵
حجت الاسلام سقای بی ریا در گفت‌وگو با رسا:

استاندار قم در کنار رسیدگی به معیشت مردم جنبه‌های دینی و معنوی را ارتقا دهد

استاندار قم در کنار رسیدگی به معیشت مردم جنبه‌های دینی و معنوی را ارتقا دهد
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی گفت: استاندار باید جنبه‌های دینی و معنوی قم را ارتقا دهد، البته رسیدگی به معیشت مردم منافاتی با این موضوع ندارد.

حجت الاسلام محمدناصر سقای بی ریا، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با اشاره به جایگاه قم، درباره ویژگی‌های استاندار قم گفت: قم شهر حوزه علمیه و محل مراجع تقلید، دین، طلاب و فضلا است که طبیعتا مسائل فرهنگی نمود بیشتری دارد؛ استاندار این شهر علاوه بر دارا بودن ویژگی سایر استاندارها باید جنبه فرهنگی اش بیشتر باشد.

وی افزود: از این رو دولت باید بر روی اینکه استاندار قم تسهیل گری بیشتری برای پیشرفت مسائل فرهنگی داشته باشد تکیه کند؛ استاندار باید جنبه‌های دینی و معنوی قم را ارتقا دهد البته رسیدگی به معیشت مردم و رسیدگی به کسب و کار منافات با این موضوع ندارد ولی جنبه مذهبی در قم چیز دیگری است.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی همچنین ادامه داد: چیزهایی که چهره مذهبی قم را تهدید می‌کند باید توسط استاندار برطرف شود؛ از آنجا که قم همیشه مظهر دینداری بوده، باید این وجهه حفظ و تقویت شود که این یک کار فرهنگی قوی می‌طلبد و نیازمند برنامه ریزی جدی است.

حجت الاسلام سقای بی ریا تصریح کرد: معنای این حرف این نیست که استاندار به علما و بیوت رسیدگی کند و امتیازی به آنها داده شود بلکه ما می‌گوییم فضای قم فضایی است مذهبی و تقوا و معرفت مردم باید در اینجا ارتقا پیدا کند و جلوی اضمحلال دین داری گرفته شود.

وی با بیان اینکه باید تلاش بشود جنبه مذهبی قم همانگونه که بود حفظ شود، خاطرنشان کرد: انقلاب از قم جوشش پیدا کرده و این وجهه نباید خراب بشود؛ این هویت باید پاس داشته شود بنابراین کسی باید انتخاب شود که جنبه فرهنگی، دینی و تقوایی بالاتری نسبت به سایر استانداران و شخصیت‌های دولتی داشته باشد.

ارسال نظرات