۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۶۹۲۱۴۶
حجت الاسلام احتشام در گفت‌وگو با رسا تشریح کرد؛

استاندار قم چه ویژگی هایی باید داشته باشد

استاندار قم چه ویژگی هایی باید داشته باشد
استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام که در تمدن آخرالزمانی نقش مهمی را ایفا می‌کند معرفی شده که باید از جنبه های مختلفی ساخته شود.

حجت الاسلام علی احتشام کاشانی، استاد درس خارج حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با اشاره به شاخصه‌ها و ویژگی‌های استاندار قم گفت: شاخصه‌هایی که در دولت مردمی آقای رئیسی برای مسئولین وجود دارد، در قم باید به صورت کامل‌تر و تمام‌تر وجود داشته باشد؛ استاندار باید بتواند از تمام ظرفیت‌های یک استان استفاده کند و همه را در راستای تکمیل آن شهر به کار گیرد.

وی ضمن بیان اینکه قم دارای ظرفیت‌هایی بالغ بر سایر استان‌های ایران است، ادامه داد: استاندار قم باید چند نکته را مد نظر داشته باشد؛ قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام که در تمدن آخرالزمانی نقش مهمی را ایفا می‌کند معرفی شده که باید علوم و فنون اسلامی را در خود بپروراند.

امام جمعه موقت کاشان افزود: همچنین قم به عنوان یکی از کلان شهرهایی که افراد زیادی با ملیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف در آن زندگی می‌کنند، باید پیام رسان انقلاب اسلامی باشد و از آنجا که حوزه علمیه در این شهر است، قم نیازمند تعامل با همه گروه‌ها و اقشار ملی است و این وظیفه استاندار را دوچندان می‌کند.

وی با بیان اینکه استاندار این شهر باید دارای شخصیت جامعی باشد، خاطرنشان کرد: استاندار قم باید بتواند از همه این ظرفیت‌ها استفاده کند و آنچنان شجاعتی داشته باشد که ملاحظه کسی و چیزی را نکند و از خط قرمزهای ساختگی یک عده غرب زده گذر کند؛ خلاصه اینکه هر آنچه هر کسی برای استاندار شدن نیاز دارد، برای قم باید بیشتر باشد.

حجت الاسلام احتشام همچنین اظهار داشت: قم استانی است با ظرفیت فرهنگی بالا و محلی است برای تلاقی و تعامل با فرهنگ‌های مختلف جهان؛ در نتیجه شاکله ذهنی استاندار قم باید فرهنگی باشد گرچه نمی‌شود و نباید از مسائل معیشتی و اقتصادی غافل شد.

وی در انتهای سخنان خود بر روی این موضوع که قم مرکز انقلاب است و برای بقاء انقلاب باید این شهر دقیق و کامل از سوی یک استاندار جامع و توانمند ساخته‌شود، تأکید کرد.

ارسال نظرات