۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۹۰۰۵۵
امام جمعه بابل:

دفاع مقدس، زمینه ساز اقتدار نظامی و دفاعی ایران شد

دفاع مقدس، زمینه ساز اقتدار نظامی و دفاعی ایران شد
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: اقتدار نظامی و پیشرفت های خیره کننده امروز ایران اسلامی نتیجه هشت سال دفاع عاشورایی ملت ایران در جنگ تحیملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در دیدار جمعی از فعالان عرصه دفاع مقدس، بر ضرورت تبیین ارزش های اصیل و انقلابی هشت سال دفاع مقدس در جامعه تأکید کرد.

وی با بیان این که نگذاریم خدای ناکرده این فرصت تابناک الهی از یادمان برود، افزود: گرچه جنگ خسارت سنگینی بر ملت ما وارد کرد اما این ایام یادآور سنت های الهی است.

استاد حوزه علیه مازندران با اشاره به این که برخی ها به دنبال به فراموشی سپردن ارزش های دفاع مقدس در جامعه هستند، ادامه داد: هر چه در این بخش کار فرهنگی و تبلیغی انجام شود باز هم کم است و همواره با حوزه دفاع مقدس مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بر ضرورت بازگو کردن خاطرات ارزشمند هشت سال دفاع مقدس از سوی بازماندگان آن دوران طلایی تأکید کرد و گفت: هنوز بسیاری از حقایق ارزشمند آن دوران بازگو نشده که می تواند چراغی برای حرکت امروز جامعه ما باشد.

امام جمعه بابل با بیان این که باید خاطرات مهم هشت سال دفاع مقدس برای نسل جوانی که آن دوران را درک نکرده بازگو شود، تصریح کرد: اگر آن ارزش ها برای نسل جوان امروز تبیین نشود، دشمن با تحریف دفاع مقدس، حقایق دیگری از جنگ را برای جوانان ما بیان خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مسأله تحریف دفاع مقدس باید مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید خاطرات و حقایق آن دوران به طور واقعی و دقیق تبیین شود تا موجب سوء استفاده دشمن قرار نگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به جانفشانی و از خودگذشتگی های رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس، ترویج آن روحیه مقدس در جامعه امروز برای مقابله با هجمه ها و توطئه های دشمنان را امری ضروری و حیاتی خواند.

امام جمعه بابل با بیان این که دفاع مقدس سرشار از درس ها و عبرت هایی است که می تواند چراغ راه امروز جامعه ما باشد، تصریح کرد: پیشرفت های همه جانبه امروز کشورمان به ویژه در حوزه نظامی و دفاعی مرهون همان ارزش ها و آرمان های مقدس است که باید تداوم و تقویت شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان انقلاب اسلامی به خیال باطل خود فکر می کردند می توانند یک هفته ای ایران اسلامی را شکست دهند، خاطرنشان کرد: با ایستادگی و مقاومت عاشورایی جوانان ایران اسلامی، شکست خوردند و خداوند متعال ریشه آنها را در عراق نابود کرد.

وی با بیان این که دفاع مقدس ما جزء ایام‌الله است و باید همواره یادآوری شود، ادامه داد: به برکت دفاع مقدس زمینه رویش ما در تقویت سپاه و اقتدار نظامی فراهم شد و امروز نتیجه هشت سال دفاع عاشورایی ملت ایران را در عرصه های مختلف کشور می بینیم.

امام جمعه بابل با اشاره به این که مهم ترین مسأله ای که در هفته دفاع‌مقدس وجود دارد، حفظ اقتدار نظامی کشور است، بیان داشت: باید خاطرات مهم و خواندی آن دوران طلایی از سوی رزمندگان غیور جبهه اسلام جمع آوری، تدوین و برای بهره گیری از در اختیار علاقه مندان به ویژه نسل جوان جامعه قرار گیرد./950/پ210/

ارسال نظرات