۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۶۸۷۹۰۲

درخواست شیعیان هند برای صدور مجوز سفر به کربلا در روز اربعین

درخواست شیعیان هند برای صدور مجوز سفر به کربلا در روز اربعین
شیعیان «دارالشفا» که بخشی از شهر قدیمی «حیدرآباد» در هند است به دنبال دریافت مجوز برای سفر به کربلا در روز اربعین حسینی هستند.

‌به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیعیان «دارالشفا» که بخشی از شهر قدیمی «حیدرآباد» در هند است به دنبال دریافت مجوز برای سفر به کربلا در روز اربعین حسینی هستند.

هیئت شیعیان «سماج» در منطقه دارالشفاء به ریاست «میر فراست علی باقری» درخواست خود را به «نارندرا مودی»،نخست وزیر هند ارائه دادند و از او خواستند تا با دولت عراق در مورد اجازه ورود آنها به کربلا به منظور شرکت در در مراسم اربعین حسینی گفتگو کند.

باقری در این باره گفت: بسیار مایه تأسف است که به شهروندان هندی برای بازدید از حرم مطهر امام حسین (ع) و ادای احترام به ایشان و شهدای کربلا در روز اربعین به سختی مجوز داده می‌شود.

وی افزود: ما از وزیر امور خارجه می‌خواهیم که برای بازدید شیعیان دارالشفا از کربلا در روز اربعین مجوز بگیرد.

وی همچنین تاکید کرد که زائران سایر کشورها اجازه دارند به کربلا سفر کنند زیرا نمایندگان دیپلماتیک آنها این مسئله را از قبل با دولت عراق در میان گذاشته اند.

شیعیان هند بخش عمده‌ای از جمعیت مسلمان را در این کشور شامل می‌شوند.

تعداد شیعیان هند بر اساس برآورد سال ۲۰۱۴–۲۰۱۵ حدود ۳۵٪ از کل جمعیت ۲۲۵ میلیونی مسلمان این کشور تخمین زده شده‌است.

شهرها و روستاهای فراوانی که تعداد قابل ملاحظه جمعیت آنان را شیعیان تشکیل می‌دهند در هند وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها منطقه منطقه دارالشفا در حیدرآباد است./۹۸۸/

ارسال نظرات