۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۸۷۰۸۹
امام جمعه موقت کرمانشاه:

آزادگان با مقاومت خود روحیه دژخیمان بعثی را در هم شکستند

آزادگان با مقاومت خود روحیه دژخیمان بعثی را در هم شکستند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام و المسلمین حجتی گفت: سختی هایی که بر آزادگان در زندان ها و سیاه چال های رژیم منفور بعثی گذشت بر هیچ کسی پوشیده نخواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین محمد حجتی امروز به مناسبت 26 مردادماه، سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان سرافراز به میهن اسلامی در دیدار جمعی از آزادگان در سخنانی عنوان کرد: سختی هایی که بر شما عزیزان در زندان ها و سیاه چال های رژیم منفور بعثی گذشت بر هیچ کسی پوشیده نمی ماند و برای همیشه تاریخ در اذهان جهانیان ماندگار خواهد ماند.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: برخی از شما عزیزان 8 سال و برخی دیگر شاید کمتر دوران اسارت را تجربه کرده اید به هر حال با وصف سختی ها و مرارت هایی که بر اسرای ایرانی در زندان رژیم بعثی شنیده می شود، حتی یک انسان قوی تحمل یک ساعت ماندن در این مکان های مخوف با آن نگهبانان یزید صفت را نداشته است.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: ولی شما با مقاومت خود نه تنها روحیه دژخیمان را در هم شکستید بلکه با این مقاومت و سرسختی خود در برابر شکنجه ها و ... عمال صدام ملعون روحیه رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل را دو چندان کردید که این کار بسیار بزرگی در تاریخ پر فزار و نشیب این انقلاب بود.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی در ادامه اظهار داشت: همه شما و نیز رزمندگان اسلام در پیروزی انقلاب اسلامی در برابر جهان استکبار که بیش از 50 کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم علیه انقلاب نوپای ایران صف آرایی کرده بودند، سهیم هستید و این امر را باید برای خود مایه مباهات و افتخار بدانید.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: بسیاری از اسرای ایرانی در زندان های رژیم بعثی را جوانان و نوجوان بسیجی تشکیل می دادند ولی این شیرمردان در مقابل دیوانگی بعثیون، عماروار ایستادگی کردند و نهایتا رژیم بعث را وادار به تسلیم نمودند.

وی با اشاره به اینکه استقامت آزادگان سرافزار در زندان های صدامیان به هیچ وجه ممکن قابل جبران نیست، بیان داشت: بسیاری از فرزندان این مرز و بوم در زندان های رژیم بعث صدام زیر شکنجه های یزیدیان زمان جان باختند و شهید شدند، آن زمان حامیان دروغین حقوق بشر کجا بودند؟!

حجت الاسلام و المسلمین حجتی گفت: امروز هم که این آزادگان سالیان سال است که به کشور خویش برگشته اند بازهم دچار مشکلات روحی بسیاری هستند، زیرا در مقابل دیدگانشان بسیاری از اسرا زیر بار سنگین شکنجه عوامل بعثی به شهادت رسیدند که حتی یادآوری این صحنه ها برای همه ما دردناک است.

امام جمعه موقت کرمانشاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: سهم آزادگان در پیروزی انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس غیرقابل انکار است، مسؤولان باید شان و جایگاه واقعی شما آزادگان سرافزار را به خوبی درک کنند و  مشکلات شما را حل کنند و آنچه که احتیاج دارید را مهیا و فراهم نمایند زیرا شما جوانی و عمر خود را برای اقتدار این نظام اسلامی وقف کرده اید./1400/پ210/

ارسال نظرات