۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۶۸۶۷۹۲

تصمیم غیر مدبرانه مدیریت حرم مطهر امام خمینی

تصمیم غیر مدبرانه مدیریت حرم مطهر امام خمینی
با وجود تاکید مراجع تقلید مبنی بر اهمیت برپایی عزاداری سالار شهیدان با حفظ پروتکل های بهداشتی، اما به یک باره مدیران حرم مطهر امام خمینی از تعطیلی مراسم محرم خبر دادند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، روابط عمومی آستان مقدس امام خمینی (س) روز پنجشنبه اعلام داشت: با توجه به سیر صعودی پیک پنجم کرونا در کشور که منجر به ابتلا و جان باختن شمار زیادی از مردم کشومان شده است، در جهت عمل به توصیه های بهداشتی و اجتناب از بروز هرگونه خطر برای سلامتی مردم شریف و متدین، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) برخلاف سال های گذشته در حرم مطهر امام خمینی به صورت حضوری برگزار نمی شود.

اقدام دست اندرکاران آستان مقدس امام خمینی(ره) مبنی بر عدم برپایی مراسمات عزاداری امام حسین(ع) به شیوه سابق و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی قابل تقدیر است؛ اما با توجه به اهمیت عزاداری برای سالار شهیدان و تاکید مراجع عظام تقلید بر اهمیت برپایی این مراسمات با رعایت پروتکل های بهداشتی به نظر می رسید، با اتخاذ تصمیمات هوشمندانه می توانستند در این شرایط بهتر عمل کنند.

مسئولان آستان مقدس امام خمینی(ره) با در دست داشتن ظرفیت منحصر بفرد و فراهم بودن امکانات و زیر ساخت های لازم می توانستد مراسمات را با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز حرم مطهر برگزار کنند.

به خاطر برخی محدودیت ها مراسم عزاداری امام حسین(ع) را که قدمتی هزار ساله دارد و از شعائر مهم است را نباید رها کرد، میراثی که با زحمت و خون گذشتگان به دست ما رسیده است؛ به نظر می رسد مدیران حرم مطهر بنیان گذار انقلاب اسلامی می توانستند با اتخاذ تصمیمات و تدابیر این مسئله را هنرمندانه مدیریت کنند.

در پایان پرسشی از جناب حجت الاسلام سیدحسن خمینی مطرح است که اساسا با وجود بودجه کلان مجموعه های زیر نظر وی چه اقداماتی در کمک به بهداشت کشور در زمان فراگیری بیماری کرونا انجام داده اند، در زمانی که تمامی دستگاه های کشور سعی در کمک به ستاد ملی مبارزه با کرونا داشته اند، برای نمونه بودجه مراسم سالگرد امام خمینی(ره) طی دوساله گذشته و تعطیلی این مراسم، در کجا مصرف شده است؟ نیاز به پاسخگویی و روشنگری برای افکار عمومی دارد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
حرم امام مراسم های خود را برگزار کند اما شیوه نامه های بهداشتی را بیش از پیش و با سختگیری رعایت و برای مثال مکان های نشستن را علامت گذاری کند.
0
0