۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۸۶۵۲۷
امام جمعه ازنا:

اصول اسلام با عاشورا معرفی می شود

اصول اسلام با عاشورا معرفی می شود
لرستان- حجت الاسلام سپهوند با بیان اینکه عزاداری محرم تعطیل بردار نیست، گفت: اصول اسلام با عاشورا معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام علی سپهوند، صبح امروز در گردهمایی سرپرستان هیأت های مذهبی و مداحان شهرستان ازنا با بیان اینکه اسلام بدون امام حسین(ع) و عاشورا معنا ندارد، گفت: منطق و اصول اسلام با عاشورا معرفی می‌شود.

امام جمعه ازنا افزود: با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا، مسؤولیت ما در اجرای صحیح برنامه‌های محرم و تبیین گفتمان عاشورا سنگین‌تر است.

وی با بیان اینکه مردم و هیأت های مذهبی پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند، تصریح کرد: آیین عزاداری محرم باید طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شود.

حجت الاسلام سپهوند با بیان اینکه معیار برگزاری عزاداری ماه محرم طبق مصوبه ابلاغ شده ستاد مقابله با کرونا است، خاطرنشان کرد: همه باید موظف و مقید به اجرای آن باشیم و البته می دانیم هیأت های مذهبی در این زمینه پیشتاز بوده و شور و شعور حسینی را با شکوه بیشتر نشان خواهند داد.

وی بیان داشت: عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) تعطیل بردار نیست و می بایست از ظرفیت فضای مجازی استفاده، سطح شهر و ادارات به خوبی سیاه پوش شود و هرخانه یک حسینیه و مرکز مذهبی شود.

حجت الاسلام سپهوند خاطرنشان کرد: در فضای مجازی با بهره مندی از ظرفیت این فضا و تقویت فعالیت مبلغان باید در جهت تبیین اهداف قیام عاشورا اقدام شود./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات