۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۶۸۵۶۷۰
غدیر ندایی برای وحدت جهان اسلام (۶)؛

توجه به غدیر سبب ایجاد وحدت بین مذاهب اسلامی می شود

توجه به غدیر سبب ایجاد وحدت بین مذاهب اسلامی می شود
افندی بدری گفت: نه تنها غدیر بلکه هر مراسمی که در آن یک الگو برای جامعه اسلامی و مسلمانان است می تواند سبب ایجاد وحدت بین شیعه و سنی حساب شود.

افندی غیاث الدین بدری استاد حوزه علمیه محمدیه تالش در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا باتوجه به جشن غدیر به عنوان یکی از مشترکات شیعه و سنی گفت: نه تنها غدیر بلکه هر مراسمی که در آن یک الگو برای جامعه اسلامی و مسلمانان است می تواند سبب ایجاد وحدت بین شیعه و سنی حساب شود.

 وی در ادامه افزود: حضرت علی یکی از بهترین الگوهای جهان اسلام است و باتوجه به اینکه در بین اهل سنت به عنوان خلیفه و در شیعه امام است قطعا روز غدیر نیز سبب ایجاد وحدت بین مذاهب اسلامی خواهد شد.

استاد حوزه اهل سنت با بیان ارتباط امام علی با پیامبر اکرم ابراز داشت: امام علی داماد پیامبر اکرم و همسر فاطمه صدیقه و یکی از صحابه جلیل القدر است و حقیقتا می تواند عامل وحدت مذاهب اسلامی باشد که حدیث غدیر نیز کاملا بحث وحدت شیعه و سنی را تایید می کند.

درپایان افندی بدری با اشاره به مشکلات جهان اسلام خاطرنشان کرد: امروزه دنیای اسلام با چالش ها و مشکلاتی مواجه است که تنها راه حل آن برقراری وحدت بیش از پیش پیروان مذاهب اسلامی و مقابله با استکبار جهانی به عنوان دشمن مشترک اسلام است.

ارسال نظرات