۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۶۸۴۸۴۹
دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی اعلام کرد؛

برگزاری کنگره بین المللی به مناسبت چهلمین سالگرد درگذشت علامه طباطبایی

برگزاری کنگره بین المللی به مناسبت چهلمین سالگرد درگذشت علامه طباطبایی
خراسانی با بیان اینکه کنگره علامه طباطبایی از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار می شود، گفت: اعضای کنگره علامه طباطبایی با رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید دیدار می کنند.

محمدباقر خراسانی، دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار سرویس  حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، درباره فعالیت ها و برنامه های مجمع عالی حکمت اسلامی، گفت: برخی شعب های این مجمع در شهرستان ها تبدیل به شعبه استانی شده است.

دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی ابراز داشت: این مسأله بدین جهت بوده است که مجمع عالی حکمت مناطق بیشتری را پوشش دهد و در بخش بین الملل نیز کشورهای غربی و شرقی را تحت پوشش داشته باشد.

خراسانی اظهار کرد: شعبه شهر مشهد این مجمع تبدیل به شعبه استان خراسان رضوی، شعبه شهر شیراز تبدیل به شعبه استان فارس و شعبه تبریز نیز تدیل به شعبه آذربیایجان غربی شده است.

وی برگزاری مدارس تابستانی را یکی از برنامه های شعب مجمع عالی حکمت اسلامی توصیف کرد و گفت: شعبه خراسان و فارس در حال برگزاری مدارس تابستانی هستند و همچنیین اردوهای کوتاه مدت و به صورت تک درس در شعبه مشهد و اصفهان در حال برگزاری می باشد.

خراسانی با توجه به اینکه وضعیت شیوع کرونا در جامعه مواجه هستیم، گفت: سعی شده است که دروس ارائه شده از سوی مجمع عالی حکمت به صورت مجازی و غیر حضوری باشند که علاقه مندان می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی شعب هر استان پیگیری کنند.

وی برگزاری کنگره علامه طباطبایی را مهمترین برنامه مجمع عالی حکمت اسلامی بیان کرد و افزود: سال 1400 چهلمین سال رحلت علامه طباطبایی است که مجمع عالی حکمت اسلامی از دو سال قبل برای این برنامه پیش بینی کنگره داشته است.

خراسانی با اشاره به اینکه آبان 99 طرح نهایی کنگره برگزاری بزرگداشت علامه طباطبایی تدوین شده، گفت: شخصیت ویژه و جامعیت علامه طباطبایی در زمینه های تفسیر، فقه، اخلاق، عرفان و فلسفه در این کنگره مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر اجرایی مجمع حکمت اسلامی اظهار کرد: کنگره علامه طباطبایی از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی با همکاری چهار مجموعه مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم و فناوری و شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می شود، همچنین بیش از سی مرکز و نهاد علمی و فرهنگی کشور در برگزاری کنگره علامه طباطبایی همراه خواهند شد.

دبیر اجرایی مجمع حکمت اسلامی ابراز داشت: شورای سیاست گذاری و کمیته علمی این گنگره نیز تأسیس شده و به زودی نیز فراخوان این کنگره اعلام می شود و همچنین کمیته علمی کنگره علامه طباطبایی از چهل شخصیت حقیقی و حقوقی تشکیل شده است.

وی جمع آوری خاطرات شفاهی درباره زندگی علامه طباطبایی را یکی از محورهای اصلی این کنگره دانست و گفت: علامه طباطبایی در نجف اشرف تحصیل می کردند؛ از این رو افرادی و هم دوره ای هایی که با علامه طباطبایی در نجف تحصیل می کردند، شناسایی شده و با آنها ارتباط برقرار خواهد شد.

دبیر اجرایی مجمع حکمت اسلامی اظهار کرد: شروع برنامه های و پیش نشست های کنگره علامه طباطبایی از آبان سال 1400 آغاز می شود و اختتامیه کنگره علامه طباطبای در سال 1401 برگزار خواهد شد.

برگزاری کنگره بین المللی علامه طباطبایی از سوی مجمع حکمت اسلامی

خراسانی بیان کرد: قرار است پیش نشست های علمی در استان های مختلف کشور برگزار شود و همچنین پیش نشست های بین المللی با شرکت حوزه های علمیه و مراکز علمی پژوهشی خارج از کشور برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی مجمع حکمت اسلامی اظهار کرد: معاونت پژوهشی وزارت علوم نیز اعلام کرد که سعی می کند که در دانشگاه های هر استان یک ویژه برنامه برای بزرگداشت علامه طباطبایی برگزار کند.

خراسانی با بیان اینکه در این کنگره هم به بُعد تخصصی و هم به بُعد عمومی علامه طباطبایی توجه خواهد شد، ابزار داشت: تلاش شده که برنامه هایی که می تواند بیانگر سلوک اخلاقی و خانوادگی علامه طباطبایی باشد، در این کنگره از آن بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه کنگره اصلی علامه طباطبایی در شهرهای تهران، قم و تبریز برگزار خواهد شد، افزود: دبیرخانه دیگر کنگره علامه طباطبایی در مرکز مجمع عالی حکمت اسلامی، در شعبه تبریز تأسیس خواهد شد تا اینکه هموطنان آذری زبان کشور که علاقه وافری به علامه طباطبایی دارند، بتوانند خاطرات شفاهی خود را در این کنگره ارائه دهند.

خراسانی با بیان اینکه اعضای و دست اندرکاران کنگره علامه طباطبایی دیداری با رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید خواهند داشت، گفت: آیت الله فیاضی ریاست کنگره علامه طباطبایی و حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا دبیر علمی این کنگره و آقای قمی نیز مسؤول کمیته بین المللی این کنگره را برعهده خواهند داشت.

ارسال نظرات