۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۶۸۱۲۰۶
وزیر خارجه پاکستان:

فلسطین و کشمیر دو روی یک سکه هستند

فلسطین و کشمیر دو روی یک سکه هستند
قریشی در دیدار با اعضای پارلمان ایالت ملتان پاکستان گفت: بنده وقتی به اوضاع فلسطین نگاه می کردم به یاد مردم مظلوم کشمیر افتادم، فلسطین و کشمیر دو روی یک سکه اند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مخدوم شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در دیدار با اعضای و کارکنان پارلمان ایالت ملتان پاکستان گفت: بنده وقتی به اوضاع فلسطین نگاه می کردم به یاد مردم مظلوم کشمیر افتادم، فلسطین و کشمیر دو روی یک سکه اند.

وی با بیان این که آتش بس در فلسطین گام اول است و اگر این جرقه آتش جنگ زیر خاکستر بماند خاورمیانه رنگ آرامش را به خود نخواهد دید و همچنین تا زمانیکه مسئله کشمیر حل نشود قاره آسیا نیز ناامن خواهد بود، ابراز داشت: پاکستان سکوی مهمی برای دفاع از حقوق مردم فلسطین و کشمیر است، امیدواریم مشکلات هر دو منطقه هرچه زودتر حل و فصل شود و مردم با آرامش به خانه های خود بازگردند و با صلح و صفا، خوشی و همدلی زندگی کنند.

وزیر خارجه پاکستان با اشاره به این که بنده 27 رمضان المبارک سال جاری هجری قمری در حال انجام فریضه عمره در عربستان سعودی بودم که حمله رژیم اشغالگر قدس به نمازگزاران روزه دار در مسجد اقصی را شنیدم، اظهار داشت: حیف که رژیم صهیونیستی تنها آزمایشگاه کرونا در غزه را نیز مورد حمله خود قرار داد و تخریب کرد، بر مرکز آب رسانی غزه نیز آسیب جدی وارد شد و زیر ساخته های غزه تخریب شدند.

این رهبر سیاسی پاکستانی با تاکید به این که هنگام تماشای اخبار فلسطین زمانیکه گریه و زاری کودکان، زنان و مردم فلسطین را دیدم به یاد مردم مسلمان کشمیر افتادم، تصریح کرد: مردم فلسطین به اشغالگری اسرائیل و اخراج فلسطینان از سرزمین شان اعتراض دارند و مردم کشمیر هم همین فریاد را می کشند.

وی افزود: مردم فلسطین از تغیر بافت جمعیت اسلامی در فلسطین اعتراض می کنند و مردم کشمیر نیز از تغییر اجباری بافت جمعیت مسلمانان در کشمیر توسط دولت متعصب هندو هشدار می دهند، نوجوانان کشمیری از ربوده شدن جوانان از خانه هایشان و شکنجه کردن آنان توسط ارتش هند گله دارند و بی سر و صدا و مخفیانه به خاکسپرده می شوند، کشمیر نیز همانند فلسطین نیازمند توجه ویژه جهان اسلام است، باید مسئله هر دو منطقه با ورود جهان اسلام و تلاش سران مسلمان حل و فصل شود./988/

ارسال نظرات