۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۷۷۸۱۶
سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

آثار علمی شهید صدر سرمایه عظیمی برای ملت عراق و جهان اسلام است

آثار علمی شهید صدر سرمایه عظیمی برای ملت عراق و جهان اسلام است
حجت الاسلام دومکی در مراسم چهل و یکمین سالگرد شھادت شهید صدر، گفت: آثار علمی شهید صدر سرمایه عظیمی برای ملت عراق و جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مقصود علی دومکی سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان، روز گذشته در مراسم چهل و یکمین سالگرد شھادت دانشمند بزرگ آیت الله شهید سید باقر الصدر گفت: افکار این شهید بزرگوار سرمایه عظیمی برای ملت عراق و جهان اسلام است.

وی با بیان این که دیکتاتور و جنایتکار زمان، صدام حسین و دیگر دشمنان اسلام، شهید صدر را تحدید بزرگ و جدی برای اهداف شوم خود شمار می کردند، ابراز داشت: وی با پیروی و عمل به سیره جد بزرگوار خود حضرت حسین ابن علی علیهما السلام، استقامت و شهادت را انتخاب کرد و دشمن را در اهداف شوم خود ناکام ساخت.

این روحانی بزرگ پاکستانی با اشاره به این که مرد مجاهد آیت الله سید محمد باقر الصدر از افکار، نظریات، اخلاص و الهیت رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی رحمت الله علیه متاثر بوده است، ادامه داد: شهید صدر از حامیان برجسته انقلاب اسلامی و نهضت امام راحل(رض) بود.

وی با تاکید به این که شهید صدر(رہ) علیه دیکتاتوری و منش استکباری صدام حسین قیام کرد و در این راه به درجه شهادت نایل گردید، گفت: خواهر ایشان شهیده سیده آمنه بنت الهدی که خودشان از لحاظ علمی مجتهده زمان بوده اند، نیز در این نهضت ایشان را همراهی کردند و به دست شقی ترین حاکم زمان به شهادت رسیدند.

سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان با بیان این که پیروزی همواره از آن حق و شکست از آن باطل است، اظهار داشت: پس از گذشت سالها، شهید صدر(ره) هنوز هم زنده و پاینده اند و ستمکاران همچون صدام حسین به نتیجه اعمال ننگین خود رسیده اند.

وی در آخر گفت: کتاب ها و نوشته های این روحانی بزرگ در موضوعات مختلف، منبع بزرگ فکری و علمی برای جامعه علمی شرق و غرب است./988/

ارسال نظرات