۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۶۷۴۹۸۰
حجت الاسلام والمسلمین لائینی:

بازنشر اخبار کذب در فضای مجازی نادیده گرفتن حق الناس است

بازنشر اخبار کذب در فضای مجازی نادیده گرفتن حق الناس است
مازندران - امام جمعه ساری بازنشر اخبار کذب در فضای مجازی را نادیده گرفتن حق الناس دانست و گفت: خراب کردن ذهن افراد جامعه به واسطه نشر اخبار کذب و نادرست جبران ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست گروه معارف دانشگاه علوم کشاورزی ساری با اشاره به اهمیت سواد و بصیرت رسانه ای در مراکز علمی، گفت: با توجه به گسترش استفاده از فضای مجازی، آشنایی با شیوه های استفاده از این ابزار مهم ضروری است.

وی با بیان این که با سواد و بصیرت رسانه ای می توانیم آفت بزرگ سادگی و زودباوری مجازی را در جامعه کاهش دهیم، افزود: متأسفانه شرایط به گونه ای شده که هر پیامی که در فضای مجازی ارسال می شود مورد پذیرش قرار می گیرد و برای سایر افراد جامعه نیز ارسال می شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که متأسفانه برخی پیام ها و اخبار نادرست و غیر واقعی موجب تخریب ذهن افراد جامعه خواهد شد، بیان داشت: باید ضمن نظارتت بیشتر بر فضای مجازی، سواد رسانه ای خود را در این بخش افزایش دهیم.

امام جمعه ساری، بازنشر اخبار کذب در فضای مجازی را نادیده گرفتن حق الناس دانست و خاطرنشان کرد: خراب کردن ذهن افراد جامعه به واسطه نشر اخبار کذب و نادرست، جبران ناپذیر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که به دلیل شرایط خاص کرونایی که امروز با آن مواجه هستیم، از فضای مجازی برای آموزش و بسیاری امور استفاده می شود، ادامه داد: با توجه به این شرایط، آموزش لازم و همچنین سواد رسانه ای این بخش ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که متأسفانه فضای مجازی علاوه بر محاسنی که دارد از معایب زیادی نیز برخوردار است، افزود: برای جلوگیری از رهاشدگی در این فضا چاره‌ای جز افزایش سواد رسانه ای نداریم.

امام جمعه سار با بیان این که ما می‌توانیم در فضای مجازی ارتباطات خوبی برقرار کرده و فرصت‌های خوبی ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: فضای مجازی شاهراه اطلاعاتی جهان است به همین دلیل توجه و نظارت بر این بخش امری ضروری است.

آمریکا زدگی حاکم بر فضای مجازی کشورمان آسیب زا است

نماینده ولی فقی در مازندران با اشاره به این که متأسفانه مدعیان دفاع از حقوق بشر و دموکراسی صفحات حاوی تصاویر سرداران کشورمان را حذف و یا سانسور می کنند، بیان داشت: از آمریکا زدگی که بر فضای مجازی کشورمان حاکم است آسیب های جدی و تهدید های امنیتی بسیاری را شاهد هستیم.

وی، استقلال کشور در مدیریت فضای مجازی را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه در این بخش وابسته به دیگران هستیم واین آسیب زا خواهد بود.

امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: همه نهادهای فرهنگی باید به‌دنبال تقویت سواد رسانه‌ای باشند تا نسل جوان جامعه را با سواد تربیت کنیم./950/پ210/ب1

ارسال نظرات