۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۶۷۰۵۱۷
رهبر شیعیان پاکستان:

صلح پایدار آسیای جنوبی با کشمیر گره خورده است

صلح پایدار آسیای جنوبی با کشمیر گره خورده است
حجت الاسلام والمسلمین نقوی وضعیت فعلی کشمیر را نگران کنندہ دانست و گفت: صلح پایدار آسیای جنوبی با کشمیر گره خورده است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزای رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان و رییس مجمع علمای شیعه این کشور، از وضعیت فعلی مسلمانان کشمیر، تشدید بحران در این سرزمین و اقدامات جنایتکارانه ارتش هند در حق مردم بی دفاع کشمیر، ابراز نگرانی کرد.

وی با بیان این که مشکلات مردم کشمیر در سازمان ملل و نهادهای بین المللی توسط پاکستان مطرح شده است، گفت: پرونده ها و گزارش ها به مراکز بین المللی تحویل داده شده است، سازمان ملل و نهادهای بین المللی از جنون جنگی دولت هند در حق مردم کشمیر نیز بخوبی آگاه اند و آنرا محکوم کرده اند.

رهبر شیعیان پاکستان ادامه داد: لجاجت و شرارت های هند در کشمیر رو به افزایش است، کشمیری ها استقلال خود را  از دست می دهند و امید به زندگی بر آنان تنگ شدہ است.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی با اشاره به این که صلح و امنیت پایدار آسیای جنوبی با کشمیر گره خورده است و برای حل مسئله کشمیر به یک استراتژی جامع و اقدامات عملی نیاز است تاکید کرد: قطعا این استراتژی غیر از استراتژی و اقدامات جنگی، سرکوب، جنایت و قتل و غارت گری است، کشمیر برای پایان بحران نیازمند گام های جدی است.

رهبر شیعیان پاکستان با تاکید به این که با مشاورت متخصصان امور خارجه، کارشناسان حقوقی، چهره های سیاسی، دانشمندان، علما و روحانیون، روزنامه نگاران شناخته شده، نمایندگان جامعه مدنی و صاحبان منافع اجتماعی یک استراتژی ملی جامع برای کشمیر تدوین شود، ادامه داد: همه با یک صدا برای پیاده سازی توافق های انجام شده کمک کنند تا مشکلات مردم کشمیر پایان یابد./988/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
اخبار بین الملل تان ضعیف شده و سایتهایتان کار نمیکنه
1
0