۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۶۶۹۴۱۰

کتاب«شهریار سرزمین من» به زودی چاپ و منتشر می شود

کتاب«شهریار سرزمین من» به زودی چاپ و منتشر می شود
به گفته نعمتی، کتاب«شهریار سرزمین من» به قلم معصومه زینعلی تدوین و نگارش شده و به همت حوزه هنری زنجان به زودی چاپ و منتشر می شود.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، رییس حوزه هنری استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: کتاب «شهریار سرزمین من» عنوان زندگینامه شهید شهریاری است که شامل بیان خاطراتی از دوران کودکی، نوجوانی و شهادت وی می‌باشد که به همت حوزه هنری زنجان مراحل تدوین و نگارش آن به قلم معصومه زینعلی به پایان رسیده و در حال حاضر در مراحل پاپانی چاپ و انتشار است.

امیر نعمتی، نام شهید شهریاری  بعنوان فرزند شهر شور و شعور حسینی را از افتخارات استان و نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: خون پاک و دستاوردهای علمی این شهید والا مقام و متعهد برای ملت ایران افتخار و عزتی بس گرانبها است.

این مقام مسئول ادامه داد: حدود ده سال پیش در چنین روزهایی خبر ترور و شهادت شهید مجید شهریاری، دانشمند هسته‌ای کشورمان قلب میلیون‌ها ایرانی را آزرد و دشمنان انقلاب اسلامی یک بار دیگر نتوانستند شاهد پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی ایران باشند و دست به جنایت بزرگ دیگری زدند تا به گمان خام خودشان مقابل پیشرفت‌های روزافزون علمی و هسته‌ای ایران را بگیرند اما غافل از اینکه راه شهدا با شدت و سرعت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد. 

وی با یادآوری این نکته که شهید شهریاری دومین شهید هسته‌ای کشور است که در سال 1345 در زنجان متولد شده است، خاطرنشان شد: ضرورت معرفی و شناساندن شخصیت‌های برجسته علمی و هنری کشور و استان در عرصه‌های مختلف می‌تواند منشاء آثار و برکات عظیم در حوزه‌های مختلف علمی و معرفتی باشد؛ گفت: حوزه هنری زنجان و دیگر ارگان‌های فرهنگی استان بر حسب عِرق وطنی و ملی نسبت به این شهید بزرگوار موظف هستند برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره این سرمایه گرانبها قدمی بردارند تا برای جوانان نسل آینده از تعهد، اخلاق، پاک‌دستی و سعی و تلاش خستگی‌ناپذیر ایشان در راه علم و دانش اثری مثمرثمر به یادگار باقی یماند. وی ادامه داد: حوزه هنری زنجان نیز در راستای این هدف در تلاش است تا اثری با مضمون زندگینامه شهید شهریاری را به روایت بستگان و نزدیکان ایشان از دوران کودکی، نوجوانی و شهادت این شهید بزرگوار آماده رونمایی نماید که این اثر در حال حاضر در مراحل پایانی انتشار قرار داد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به شرایط کنونی پیش آمده در خصوص شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های به وجود آمده در کشور و استان، افزود: برنامه‌ریزی حوزه هنری زنجان بر این بود که با تدارک دیدن ویژه برنامه‌ای در شأن و منزلت مقام والای ایشان در دهمین سالروز شهادت این شهید بزرگوار کتاب «شهریارِ سرزمین من» رونمایی شود، که در حال حاضر با توجه به شرایط پیش آمده این امکان وجود ندارد و در انتظار فرصت مناسب هستیم تا از این اثر گرانقدر رونمایی بعمل آوریم.

نعمتی در خصوص کتاب «شهریارِ سرزمین من» گفت: این کتاب در فضایی ساده و صمیمی و با تلاشی پر از انگیزه، توکل بر خدا و خون پاک شهیدان، و با عشق و لبخند به روایت مراحل رشد و ارتقاء این شهید متعهد در زندگی اشاره دارد که بیشتر بر حسب گفت‌و‌گو با مادر و همسر شهید تدوین و نگارش شده است. وی ادامه داد: این اثر به قلم معصومه زینعلی دخترخاله شهید تدوین و نگاشته ‌شده است.

رییس حوزه هنری زنجان؛ اصلی‌ترین ویژگی نوشته‌های این کتاب را روایت داستانی و پرداختن به جزئیات زندگی ایشان، خصوصاً دوران کودکی و نوجوانی شهید دانست، و اضافه کرد: کتاب «شهریارِ سرزمین من» به گونه‌ای تدوین و نگارش شده است که از زندگی پدر و مادر شروع می‌شود و تا مدتی پس از شهادت را نیز در بر می‌گیرد.

شهیدمجید شهریاری از برجسته‌ترین و ممتازترین دانشمندان صنعت هسته‌ای ایران شناخته می‌شود که در سال 1345 در زنجان متولد شد. وی متاهل و دارای دو فرزند به نام‌های محسن و زهرا بود و در طول خدمت خود به نظام جمهوری اسلامی و مشاغل اجرایی که بر عهده داشت، خدمات ارزنده‌ای را از خود به یادگار گذاشته است. این شهید بزرگوار در هشتم آذر ماه ۱۳۸۹ خورشیدی به دست منافقین به شهادت رسید.

حوزه هنری زنجان در حوزه تألیف و انتشار و در عرصه‌های مختلف زندگینامه، خاطره‌گویی، داستان‌نویسی و شعر آثار متنوعی را از جمله کتاب‌های «اندکی بنشین باران بگذرد»، «قطار محرمانه غرب» (خاطرات رزمنده هشت سال دفاع مقدس)، «قصه‌های حاج بابا (3)» و «آن ترس لعنتی» (کتاب تصویرسازی ویژه کودکان و نوجوانان)، «چهل برگ» (مجموعه اشعار رضا اسم‌خانی)، «یاربست» (مجموعه اشعار سیدضیاء موسوی)، «آیه‌های شکوفایی» (مجموعه اشعار شاعران جوان زنجان)، «طوبی» (مجموعه آثاری از بانوان داستان‌نویس استان)، «فرخنده» (سرگذشت مادر شهید نعمت نوروزی) و «مهمان ام‌الرصاص» را در دست اقدام دارد که در مراحل کارشناسی و چاپ و انتشار می‌باشد./826/

ارسال نظرات