۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۶۶۷۴۱۰
حجت الاسلام و المسلمین عربیان:

دیدگاه رییس جمهور فرانسه در مسیر شیطان و دین ستیزی است

دیدگاه رییس جمهور فرانسه در مسیر شیطان و دین ستیزی است
کرمانشاه - حجت الاسلام و المسلمین عربیان گفت: توهین به هر یک از انبیاء الهی توهین به حق باری تعالی است، پس دیدگاه رییس جمهور فرانسه در مسیر شیطان و دین ستیزی است.

حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان استاد حوزه علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه اظهار داشت: زمانی که کشورهای اسلامی در برابر خواسته ها و زورگویی های کشورهای استکباری وضعیت منفعلی به خود می گیرند، اهانت و توهین به اعتقادات دینی مسلمین دور از انتظار نیست.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه توهین رییس جمهور فرانسه به مقدسات اسلام معلول بی کفایتی برخی از سران کشورهای اسلامی است، گفت: متاسفانه موضع گیری نابخردانه برخی از دول اسلامی به ویژه کشورهای عربی در قبال مسایلی همانند فلسطین، سوریه، یمن و... خود زمینه ساز تضعیف جهان اسلام علیرغم جمعیت میلیاردی آن می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان ادامه داد: جسارت مکرون علیه مقدسات اسلامی و حمایت وی از نشریه هتاک «شارلی ابدو» بی گمان بی علت نیست و علت آن هم همان بی کفایتی کشورهای مسلمان است که نمی توانند از خود چهره ای استوار در مقابل غربی ها و اروپایی ها نشان دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه شعار «آزادی بیان» که از حلقوم سران اروپایی و غربی بیرون می آید، شعاری پوچ و توخالی است، گفت: تاریخ خوب به یاد دارد که همین سردمداران کشور فرانسه «روژه گارودی»؛ دانشمند فرانسوی را فقط به جرم تشکیک در رقم 6 میلیونی کشتار یهودیان به عنوان رقم قربانیان هولوکاست به نحو وحشیانه‌ای محکوم و سالها در زندان حبس کردند، لذا حمایت بیان آزادی از سوی کسی مانند مکرون بیشتر به یک جوک شبیه است.

این استاد حوزوی تصریح کرد: همچنین دولت فرانسه در سال ۲۰۱۵،‌ در بحبوحه بمباران غزه، تظاهرات حامیان ملت فلسطین در پاریس را ممنوع و برای شرکت‌ کنندگان جریمه‌ای از ۱۵ هزار تا ۴۵ هزار یورو و حبس تعزیری تعیین کرد که این چهره واقعی اروپایی بود.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان با اشاره به اینکه توهین مکرون نشات گرفته از بی دینی و دیدگاه ماتریالیسمی وی است، گفت: توهین به هر یک از انبیاء الهی توهین مستقیم به ذات حق باری تعالی است، پس دیدگاه رییس جمهور فرانسه نه تنها در مسیر آزادی بیان قرار ندارد، بلکه در مسیر شیطان و دین ستیزی است.

وی ترس از اسلام هراسی را علت دیگر این توهین ها و اهانت ها به اسلام و رسول اکرم (ص) عنوان کرد و بیان داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی موج اسلام گرایی در کشورهای اروپایی و غربی روند رشد بسیار بالایی به خود گرفت و این زنگ خطری برای بنیاد جوامع غربی بود، بنابراین در همان سال ها موج اسلام ستیزی و اسلام هراسی به صورت هدفمند از سوی کشورهای مذکور آغار شد.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه توهین به اعتقادات دیگر ادیان در مرام هیچ مسلک و مذهبی نیست، خاطرنشان کرد: هیچ انسان متدین و معتقد به خداوند متعال به خود اجازه نمی دهد که انبیاء الهی را مورد تمسخر و مضحکه قرار دهد، لذا باید گفت که مکرون و عقایدش از دایره دیانت و وحدانت کاملا خارج است.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم که شاهد حاکمیت عقلانیت در جامعه بشری باشیم تا این همه توهین و اهانت به معنویات و داشته های دینی انسان ها توسط افراد هتاک و دین ستیز جای در جوامع بشری صورت نگیرد./1400//310/خ

ارسال نظرات