۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۶۶۷۹۸
پس از فشارهای بسیار آمریکا؛

سودان نیز عادی سازی با رژیم صهیونیستی را پذیرفت

سودان نیز عادی سازی با رژیم صهیونیستی را پذیرفت
امریکا اعلام کرد دونالد ترامپ، رسما بخشنامه حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم‌ را امضا کرده و سودان از توافق برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا؛ امریکا، سودان و رژیم صهیونیستی طی بیانیه مشترکی اعلام کردند که ترامپ، عبدالفتاح البرهان؛ رییس شورای رهبری سودان، عبدالله حمدوک؛ نخست‌وزیر سودان و بنیامین نتانیاهو؛ نخست وزیر اسرائیل ساعاتی پیش طی مذاکراتی پیشرفت تاریخی سودان به سمت دموکراسی و صلح در منطقه را بررسی کردند.

این بیانیه افزوده که این مقامات بر آغاز روابط اقتصادی و تجاری میان سودان و اسرائیل با تمرکز بر موضوع کشاورزی توافق کرده و امریکا هم متعهد شده که با همکاری متحدان بین‌المللی برای کاهش بدهی‌های سودان تلاش کند.

عبدالله حمدوک نیز در توئیتی از رییس جمهور امریکا بابت امضای بخشنامه حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم تقدیر و تأکید کرد که کشورش به هماهنگی با دولت و کنگره امریکا برای اجرای این بخشنامه ادامه خواهد داد.

همزمان جارد کوشنر؛ داماد و مشاور ارشد ترامپ، در واکنش به این اخبار گفت که معاهدات مربوطه طی ساعات آینده با حمایت امریکا امضا خواهد شد و همچنان کشورهای دیگری نیز برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل اقدام خواهند کرد.

برایان هوک؛ معاون وزیر خارجه امریکا نیز در واکنش به این خبر گفت که مناقشه اعراب و اسرائیل رو به پایان است.

هفته گذشته وزیر اطلاع رسانی سودان اعلام کرد که این کشور برای عادی سازی روابط خارطوم و تل آویو، در معرض فشارهای زیادی قرار دارد.

ارسال نظرات