۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۶۶۶۴۹
ادامه اسلام ستیزی در فرانسه؛

بخش «محصولات غذایی حلال» باید از فروشگاه‌های فرانسه برچیده شود!

بخش «محصولات غذایی حلال» باید از فروشگاه‌های فرانسه برچیده شود!
وزیر کشور فرانسه با انتقاد و ابراز ناخرسندی از وجود بخش ویژه محصولات غذایی حلال در فروشگاه‌های این کشور، گفته این موارد باید برچیده شوند.
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، جرالد درمانان، وزیر کشور فرانسه در مصاحبه‌ای با یک شبکه تلویزیونی فرانسوی، از وجود بخش‌های ویژه «محصولات غذایی حلال» در فروشگاه‌های این کشور انتقاد کرده و گفته چنین چیزی نباید در کشور ما وجود داشته باشد.
 
او افزوده: «مذهب گرایی و فرقه گرایی از همین موارد شروع می شود؛ و [نظام] سرمایه داری در قبال آن مسؤولیت دارد».
 
این اظهارات مقامات فرانسه در پی حادثه سربریدن یک معلم فرانسوی صورت می‌گیرد که کاریکاتورهای پیامبر اسلام را در کلاس درس نمایش داده بود. رییس جمهور ماکرون بلافاصله این حادثه را «حمله تروریستی اسلامی» خوانده و از طرح‌ها و برنامه‌های دولت برای مقابله با «تروریسم اسلامی» خبر داد.
 
مقامات فرانسه عامل حمله را روس‌تبار و اهل چچن اعلام کرده‌اند. همچنین گروه موسوم به «انصار الشیشان» مسؤولیت این حمله را برعهده گرفته است.
 
وزیر کشور فرانسه از انتشار کاریکاتورها و نمایش آن در مدارس دفاع کرده و گفته طی سه سال اخیر 358 محل از جمله مسجد توسط دولت بسته شده و همچنین 428 فرد بیگانه نیز از فرانسه اخراج شده اند.
 
در روزهای اخیر فشارها و اقدامات علیه سازمان های اسلامی در فرانسه افزایش یافته است. در 13 اکتبر جاری، وزیر کشور فرانسه از بستن 73 مسجد و مدرسه خصوصی و فروشگاه از ابتدای سال جاری، به اتهام «مبارزه با اسلام افراطی» خبر داد. این در حالی است که چند روز پیش نیز وزارت کشور از بستن یک مسجد و انحلال چندین جمعیت و سازمان مدنی اسلامی در فرانسه، از جمله سازمان «برکة سیتی» و جمعیت «جامعه ضداسلام هراسی در فرانسه» خبر داد./ت301/ف
ارسال نظرات